پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه آذر ماه در تهران ۵۸۲ واحد مسکونی بیشتر از آبان ماه معامله شد گفت:حجم معاملات مسکن در آذر ماه 94 نسبت به ماه گذشته رشد ۸،۴ درصدی داشته است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸،۲ درصد کاهش داشته است .

شعار سال: حسام عقبائی با بیان اینکه این رشد حجمی معاملات در ماه گذشته را به فال نیک می گیریم گفت : حجم معاملات مسکن در آذر ماه نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است در صورتی که با توجه به تعطیلات ماه صفر تصور می شد که معاملات در این زمان در همان حالت رکودی باشد و حتی کاهش پیدا کند اما آمار و ارقام نشان می دهد که در آذر ماه 12638 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است.

وی ادامه داد:در صورتی که در آبان ماه 12056 واحد مسکونی در تهران معامله شده بود .به عبارت دیگر 582 واحد مسکونی نسبت به ماه گذشته بیشتر معامله شده است و ما امیدواریم این روند روبه رشد همچنان ادامه داشته باشد.

عقبائی درباره کاهش حجم معاملات نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزود: بازار مسکن هنوز در رکود به سر می برد و طبعا رکود امسال نسبت به سال گذشته به دلایل مختلف بیشتر بوده است بنابراین طبیعی است که ما هنوز روند رو به رشد بالایی نداشته باشیم .

وی خاطر نشان کرد:رکود حاکم بر بازار مسکن ناشی از یک فرایند اقتصادی سه ساله است و یک باره بر بازار ما ورود نکرده است به همین خاطر طی این سه سال هر بار شاهد رکود بیشتر بودیم بنابراین امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری بر بازار مسکن حاکم نبود اما همین که توانستیم در آذرماه 582 واحد بیشتر معامله کنیم نشانه خوبی برای خروج از رکود است.

وی همچنین در خصوص پیش بینی رشد حجمی معاملات در دی ماه اظهار کرد: پیش بینی در وضعیت اقتصادی کمی دشوار است اما قراین و شواهد نشان می دهد که انتظار افزایش حجم معاملات امری دور از انتظاری نیست و احتمال رشد حجم معاملات در دی ماه 94 وجود دارد ،همین که در ماه صفر مردم به خرید اقبال بیشتری نشان دادند امیدواریم در ماه جاری بازار مسکن نیز به آرامی از رکود خارج شود و افراد بیشتری در سه ماه پایانی سال به بنگاه های املاک مراجعه کنند.

به گفته وی، البته وضعیت برجام نیز می تواند در فروش موثر باشد کما این که فروش اقساطی و وام بانک مسکن که به تازگی آغاز شده است بی تاثیر در رشد فروش نخواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار 12 دی 1394، کد مطلب: 13941012001345: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین