پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از آغاز ریل گذرای خط 2 قطارشهری از انتهای بولوار طبرسی خبر داد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: روزانه 150 متر ریل بر روی خط 2 از دو جبهه مستقر می‌گردد.

کیانوش کیامرز با اشاره به اینکه برآورد هزینه اتمام کار برای این پروژه رقمی معادل 1600 میلیارد تومان است، افزود: توانستیم برای تامین منابع مورد نیاز برای احداث خطوط قطارشهری مجوز انتشار اوراق مشارکت از دولت دریافت کنیم و بدین ترتیب نقدینگی برای احداث این خطوط را ایجاد کردیم.

وی گفت: قول می‌دهیم تا دهه فجر امسال۴کیلومتر از بخش توسعه خط یک با حضور یکی از وزرای دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه هم‌اکنون آماده تکمیل احداث خط یک، تکمیل حفاری تونل خط۲و شروع احداث خط۳قطارشهری هستیم، افزود: اینکه مشهد اولین شهری است که توانسته از ارز برای خطوط قطارشهری استفاده کند

کیامرز تاکید کرد:۱۴۱میلیون یورو ارز از منابع دولتی تامین کردیم و با کمک بانک صادرات از صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز احداث خطوط قطارشهری را فراهم نمودیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون۲۵۰متر از حفاری خط 2 قطارشهری بیشتر باقی نمانده، افزود: تا دی‌ماه جاری کار حفاری در این خط به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد به تاکید دولت بر عدم شروع حفاری یک خط پیش از پایان خط قبلی اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط ویژه مشهد هیچ‌گاه منتظر نبوده و نمی‌مانیم که خطی تمام شود تا خط دیگری شروع گردد.

کیامرز گفت: برای مثال شروع حفاری خط۲را زمانی شروع کردیم که خط یک قطارشهری به۶۰درصد پیشرفت رسید. هم‌اکنون نیز آماده شروع حفاری خط۳هستیم و زمانی‌که این خط به۴۰درصد رسید، خط۴کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی به عمق خطوط مترویی در ایستگاه میدان شهدا اشاره کرد و گفت: عمق خطوط مترویی در جهان بین۲۰تا۱۵۰متر است که برای خط۲در بیشترین عمق که مربوط به ایستگاه شهدا است،۳۰متر حفاری داشتیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: برای خط۳نیز به همین میزان حفاری می‌گردد و خط۴نیز در ایستگاه شهدا۴۲متر عمق خواهد داشت.

کیامرز درخصوص هزینه‌های تملک برای احداث خطوط قطارشهری، تصریح کرد:۶۰هکتار از محل دپوی خط۲قطارشهری تملک شد و در برخی موارد ناگزیر به اجرای ماده۹بودیم.

وی با بیان اینکه 20 درصد هزینه‌های کل احداث قطارشهری به تملک اختصاص می‌یابد، گفت: برای کاهش هزینه‌ها تلاش می‌شود ایستگاه را در زیر سطح خیابان ایجاد کنیم تا هزینه تملک کمتر شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به انطباق مطالعات احداث خطوط قطارشهری با طرح جامع و تفصیلی، تاکید کرد: برای نمونه خط۳در ابتدا۱۵کیلومتر پیش‌بینی شده بود که به دلیل افزایش محدوده خدماتی به۲۸کیلومتر افزایش یافت.

کیامرز در پاسخ به احداث ایستگاه در شهرک مهرگان، افزود: برای شهرک مهرگان تصمیماتی گرفته شده است. برای مثال پایانه مسافربری احداث می‌شود تا مسافران را به نزدیک‌ترین ایستگاه قطارشهری برساند.

وی همچنین گفت: انتهای خط یک و۳قطارشهری به شهر گلبهار نزدیک است و مسافران می‌توانند به راحتی به مشهد تردد کنند.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تصریح کرد: سرویس بهداشتی و سیستم سرمایش و گرمایش در ایستگاه‌های خط یک در نظر گرفته نشده چون مطابق با استانداردهای جهانی است اما در خط 2 و 3 این موارد لحاظ شده است.

کیامرز افزود: به دلیل ارتفاع 7 متری سقف ایستگاه در خط یک پله برقی نصب نشده و احداث آن نیز مقرون به صرفه نبوده است.

وی گفت: در خط۲و۳به دلیل عمیق بودن تونل، پله برقی در نظر گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 15 دی 1394، کدمطلب: 5449342، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین