پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
سیاه چادر بافی یکی از اصلی ترین صنایع دستی ویژه و بومی در مناطق عشایریاستان خراسان جنوبی است.

شعارسال: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی دلیل اهمیت سیاه چادر ها را خاصیت بسیار مطلوبی که برای جلوگیری ازنفوذحفظ آب در مواقع بارندگی ،در دسترس و ارزان و سبک بودن آن است و نسبت به چادر های برزنتی جمع آوری و حمل آن راحت تر است عنوان کرد .

حسن رمضانی افزود: بخشی از صنایع دستی ما متاثر از پدیده مدرنیسم در حال فراموشی است ، لذا در این میان فرهنگ سازی میتواند اصلی ترین گام و رمز بقای صنایع دستی باشد.

وی خاطرنشان کرد:از اقدامات معاونت صنایع دستی جهت حفظ این رشته مستند نگاری رشته سیاه چادر بافی، پیشنهاد تدوین پرونده میراث ناملموس سیاه چادر بافی و تزئینات وابسته به آن، تهیه عکس جهت بانک تصاویر صنایع دستی استان ، ارائه برنامه های آموزشی از طریقه سیمای محلی ، تجلیل از هنرمندان این رشته است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 15 دی 1394، کدمطلب: ۵۴۵۰۳۲۴، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین