پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظارت بر مناطق آزاد به درستی صورت نگرفته و بهترین مکان برای ورود قاچاق کالا شده اند.

شعار سال: علی اکبر کریمی عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در خصوص مناطق آزاد اظهار داشت: نظارت بر مناطق آزاد به درستی صورت نمی‌گیرد ،مناطق آزاد تجاریو مناطق ویژه اقتصادی حجم فعالیت زیادی دارند اما حجم واردات بسیار گسترده تر است.

وی افزود: واردات کالاهایی که بیشتر از طریق کالای همراه مسافر صورت می‌گیرد و دغدغه اصلی نیز نظارت بر این مناطق است، موجب شده تا در کمیسیون ، تحقیق و تفحص صورت گیرد.

کریمی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه، برای رفع این دغدغه طی حکمی، دبیرخانه مناطق آزاد از ریاست جمهوری منتزع و بهوزارت اقتصاد و داراییداده خواهد شود تا وزیر اقتصاد به‌عنوان متصدی امور اقتصادی کشور هم سیاست‌گذاری ها و نظارت ها را در مناطق آزاد برعهده داشته و هم در قبال مجلس پاسخگو باشد.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، هر یک از مناطق آزاد با هدف خاصی تأسیس شده اند، مثلاً منطقه آزاد کیش صبغه گردشگری ، منطقه آزاد قشم صنعتی و یا چابهار در ترانزیت کالا تأثیرگذار است و لذا سرمایه گذاری ها و رویکرد باید در راستای همین اهداف باشد.

ویواردات کالااز طریق مناطق آزاد را یکی از معضلات عنوان کرد و اظهار داشت: درمناطق آزاددر طی سالهای مختلف، میلیاردها تومان واردات صورت گرفته و عدم نظارت صحیح موجب شده تا این مناطق بهترین مکان برای واردات و قاچاق کالا باشد اگرچه متولیان و مسئولان مناطق آزاد بحثقاچاقاز این طریق را انکار می‌کنند.

کریمی عنوان کرد: دولت یک لایحه را به مجلس در مورد افزایش تعداد مناطق آزاد ارائه داد که 6 منطقه جدید آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد شد که در بررسی های این لایحه در مجلس سختگیرانه عمل شده، بطوریکه از دولت خواسته شد تا محدوده دقیق این مناطق مشخص شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید مکمل اقتصاد ملی باشند، عنوان کرد: مدیریت واردات یکی از الزاماتاقتصاد ملیاست و نباید نسبت به این اتفاق در مناطق آزاد بی توجه بود و این موضوع در تأسیس مناطق آزاد جدید با جدیت پیگیری خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 31 مرداد 96، کدمطلب:۶۲۰۹۲۲۱، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین