پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه مناطق ویژه تخصصی اقتصادی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

شعار سال: محمد مهدی مروج الشریعه در جلسه بررسی مطالعات آمایش استان با تاکید بر اینکه در مطالعات آمایش استان باید پیش بینی تامین آب شرب، صنعتی و معدنی مورد نیاز استان به عمل آید اظهار داشت: در این مطالعات علاوه بر تامین آب شرب استان، باید تمهیداتی پیش‌بینی شود تا آب مورد نیاز کشاورزی در بخش گلخانه با کشت گیاهان اقتصادی و توجیه دار، صنعت و معدن استان نیز از طریق منابع آبی داخل و یا خارج از کشور تامین شود.

وی با اشاره به آغاز مطالعات و روند اجرایی برای تصویب منطقه ویژه معدنی در شهرستان طبس، تصریح کرد: با توجه به وجود مناطق مستعد جغرافیایی برای احداث مناطق ویژه تخصصی در حوزه های معدنی، انرژی های نو و ...؛ شناسایی بهترین نقاط و بررسی نحوه سرمایه گذاری در این بخش ها در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: توجه ویژه و برنامه‌ریزی لازم در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت 27 میلیون نفر زائر امام هشتم و سهم اقتصاد استان خراسان جنوبی از بازار موجود در این بخش که شامل سوغات و محصولات خاص منطقه می شود، باید مد نظر مسوولین امر قرار گیرد.

بهره گیری از ظرفیت اقتصادی کویر مد نظر قرار گیرد

مروج‌الشریعه، کویر را یکی از ظرفیت های عالی استان دانست و خاطر نشان کرد: در بحث کویر باید علاوه بر امنیت، بهره گیری از ظرفیت اقتصادی کویر نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که این دو مولفه در کویر می توانند مکمل یکدیگر باشند.

وی با قدردانی از اهتمام ویژه مجریان و همکاران طرح آمایش استان افزود: این طرح باید در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و جهت بررسی و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه شود.

وی عنوان کرد: نقطه قوت مطالعات آمایش سرزمین در استان خراسان جنوبی، تهیه بخش های مختلف آن توسط متخصصین دانشگاهی است و قطعا استفاده از ظرفیت متخصصین، سطح طرح آمایش استان را بسیار بالا برده است.

برنامه های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان با توجه به راهبردهای آمایش سرزمین تهیه شوند

استاندار خراسان جنوبی اتاق فکر طرح آمایش استان را پشتوانه و ضمانت اجرایی و مدیریتی طرح دانست و تصریح کرد: برنامه های پژوهشی و مطالعاتی دستگاه های اجرایی استان باید با توجه به راهبردهای مشخص شده در مطالعات آمایش سرزمین استان تعیین و تهیه گردند.

وی دانشگاه بیرجند را یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های کشور ذکر کرد و افزود: ظرفیت اساتید دانشگاه بیرجند در روند تکمیل مطالعات آمایش استان، موفقیت این طرح را تضمین کرده است.

مروج الشریعه در استان استمرار جلسات بررسی طرح را ضروری دانست و تصریح کرد: تکمیل طرح آمایش بر سه محور استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه بیرجند استوار خواهد بود.

وی افزود: به دلیل اهمیت آمایش به عنوان یک سند بالادستی در روند توسعه استان، باید زمان زیادی برای بررسی موضوع گذاشته شود چرا که طرح آمایش استان زیر ساخت و راهبرد توسعه استان را مشخص می کند.

جلسه بررسی طرح آمایش استان خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند، مجری و همکاران طرح مطالعات آمایش استان در استانداری خراسان جنوبی تشکیل شد.

در این جلسه، بخش های مطالعاتی مختلف طرح آمایش نظیر مطالعات بخش معادن، منابع طبیعی، مخاطرات، اقلیم منطقه، منابع آبی استان، پوشش گیاهی، منظر اقتصادی استان، مطالعات جمعیتی و ... مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در این نشست قرار گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 آبان 96، کد مطلب: 1557077 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین