پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راه های روستایی این شهرستان شد و گفت: ۱۰۱ روستا در این شهرستان فاقد راه دسترسی هستند.

شعار سال: محمد خدابخشی در خصوص مشکلات راه های روستایی و جاده های حادثه خیز شهرستان الیگودرز گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد وقوع چند تصادف رانندگی در محورهای الیگودرز و ازنا بوده ایم که در این حوادث تعداد قابل توجهی از مسافران زخمی شده و 12 نفر به کام مرگ فرو رفتند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه در سال تعداد زیادی از مردم لرستان در جاده های این استان به ویژه محور شازند و جاده های الیگودرز کشته می شوند اما مسئولان آنچنان که باید و شاید به این موضوع توجه نکرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می طلبد سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ای به استان لرستان داشته باشد که در شاخص های زیر ساختی و از جمله شاخص های حمل و نقل جاده ای جزء محروم ترین استان های کشور بوده و دارای رتبه 27 از 31 است.

عضومجمع نمایندگان استان لرستان درمجلس تصریح کرد: وضعیت لرستان در زیرساخت ها به گونه ای است که در شهرستان الیگودرز به تنهایی 101 روستا فاقد جاده دسترسی هستند و به دلیل نداشتن جاده از سایر خدمات نیز همچون گازرسانی، برق رسانی و آنتن دهی تلفن همراه و تلفن ثابت محروم هستند.

خدابخشی در ادامه تاکید کرد: از مسئولان انتظار داریم با توجه به اینکه همه شهروندان حق برخورداری برابر دارند و اساس نظام جمهوری اسلامی نیز برپایه عدالت شکل گرفته است،نگاه یکسانی به مناطق مختلف کشور داشته باشند و فرآیند توسعه کشور را به صورت متوازن دنبال کنند.

وی درخصوص قول وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای رسیدگی به وضعیت راه های این منطقه گفت: علیرغم صدور دستور وزیر و عنایت ویژه وی تاکنون اقدام متناسب با مشکلات الیگودرز توسط زیرمجموعه ایشان انجام نشده است. سازمان برنامه و بودجه نیز بایستی نگاه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته برای ایجاد زیر ساخت ها داشته باشد.

رییس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی باید کمک کنند و نگاه ویژه ای به مناطقی که جاده های آن ها تبدیل به قتلگاه شده است و همچنین روستاهای پرجمعیت آن فاقد جاده دسترسی است، داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 92 تا به امروز یعنی در چهار سال اخیر،117 نفر در جاده های الیگودرز کشته شده اند. همچنین در هر سال بنا به آمار مراجع رسمی بین 700 تا 800 نفر در جاده های الیگودرز کشته و زخمی می شوند که آمار نگران کننده ای است و باید با بهبود وضعیت جاده های این استان، برای کاهش آمار تلفات در حوادث رانندگی تلاش کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 3 شهریور 96، کدمطلب: -، www. icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین