پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
بازدید از تاسیسات نظامی ایران تحت هیچ شرایطی مورد قبول ما واقع نمی شود چرا که به اعتبار بین المللی ما باز می گردد و برجام هم لغو شود این کار را نخواهیم کرد

شعار سال : با توجه به اینکه در شش ماه گذشته آقای ترامپ از تمام ابزارهای فشار علیه ایران جهت نادیده گرفتن برجام بکار گرفت این مسئله منجر به ایجاد شکاف و اختلاف میان آمریکا،اتحادیه اروپاو همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و لذا در جریان سفر اخیر خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپابه تهران و شرکت در مراسم تحلیف آقای روحانی وی اعلام کرد اتحادیه اروپا نسبت به انجام تعهدات ایراندر قالب برجام کاملا اطمینان دارد و تحت تاثیر فشارهای آمریکا هم قرار نخواهد گرفت.

وی گفت: طبیعی است که این موضع اتحادیه اروپا موجب شکاف میان آنها و آمریکا شد و آمریکایی ها بهانه جدیدی از جمله بازدید از تاسیسات نظامی ایران را مطرح کردند. اما آنها باید این مسئله را توجه داشته باشند که مسائل نظامی و دفاعی هر کشوری مرتبط با آن کشور و اعتبار بین المللی آن است و شما هیچ کشوری را پیدا نمی کنید که اجازه بازدید از تاسیسات نظامی خود را به کشور دیگری و یا نهادهای بین المللی بدهد.

هانی زاده تصریح کرد: آمریکا بر اساس کدام قانون این تقاضا را مطرح می کند که یک نهاد بین المللی بخواهد از تاسیسات نظامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد بازدید به عمل آورد. آیا آمریکا این اجازه را به دیگر کشورها می دهد که از تاسیسات نظامی آمریکا بازدید کنند؟ بنابراین آمریکایی ها سعی می کنند که به موازات هژمونی نظامی خود یک هژمونی سیاسی را هم در جهان باب کنند و یک فضای تعامل تحقیرآمیزی را با دیگر کشورهای جهان داشته باشند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بازدید از تاسیسات نظامی ایران تحت هیچ شرایطی مورد قبول ما واقع نخواهد شد، اظهار داشت: این یک مسئله حیثیتی است و به اعتبار ما در عرصه بین المللی بازمی گردد و حتی اگر برجام هم لغو شود ایران اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

وی گفت: خانم نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در سفر خود به وین و گفتگوهایی که با مقامات اتحادیه اروپا و آژانس داشت با شکست مواجه شد و نتوانست دلیل قانع کننده جهت بازدید از تاسیسات نظامی ایران مطرح کند، بنابراین آمریکا در این زمینه شکست خورده و ترامپ به دلیل مواضعتهاجمی و افراط گرایانه خودش نخواهد نتوانست اجماع جهانی علیه ایران تشکیل دهد ولذا ماموریت خانم هیلی به اروپا با شکست مواجه شد و اروپا تمایلی به بازرسی از تاسیسات نظامی ایران نداشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1396، کدخبر: 4070929 ،  www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین