پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
دفتر نخست وزیر عراق گزارش برخی رسانه ها درباره آگاهی بغداد از توافق مربوط به انتقال عناصر داعش به منطقه بوکمال در دیرالزور سوریه در مرز با عراق را تکذیب و تاکید کرد که این توافق درغیاب ما انجام شده است.

شعار سال: «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر حیدر العبادی نخست وزیری عراق در بیانیه ای گفت: برخی از رسانه ها خبرهای کذب و جعلی درباره آگاهی دولت بغداد از توافقی که به تازگی برای انتقال صدها تن از عناصر تروریستی داعش به شهر بوکمال سوریه در مرز عراق انجام شد، منتشر کرده اند.

وی افزود: ما این خبرها را به شدت تکذیب می کنیم و متاسفیم که در تعامل با این موضوع حساس به اطلاعات غلط و خبرهای کذب استناد شده است. بنابراین تاکید می شود که عراق از این توافق هیچ اطلاعی نداشته و نظر دولت بغداد در این باره گرفته نشده و این توافق به طور کامل درغیاب ما انجام شده است.
الحدیثی از رسانه ها خواست در بیان اخبار دقت کرده و از گمراه کردن افکارعمومی و انتشار اخبار نادرست و مغایر با مقررات و اصول حرفه مطبوعاتی خوداری کنند.
به موجب توافق اخیر میان حزب الله لبنان و گروه داعش که با موافقت دمشق صورت گرفت، عناصر این گروه تروریستی دوشنبه گذشته مرزهای لبنان و سوریه را به سوی شهر بوکمال سوریه در دیرالزور شرقی ترک کردند.
حیدر العبادی سه شنبه گذشته مخالفت خود را با انتقال شماری از عناصر داعش ه مناطقی در مرزهای عراق با سوریه اعلام کرد و از دمشق خواست در این باره تحقیق کند.
بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الهی روز چهارشنبه گفت که انتقال عناصر داعش در داخل خاک سوریه و نه در خاک عراق انجام شده است. وی همچنین گفت که آنها فاقد اراده جنگ هستند و تعدادشان زیاد نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 10 شهریور 96، کدمطلب:82651574، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین