پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
نیروهای ارتش سوریه در پی شکست محاصره دیرالزور بلافاصله مرحله دوم این عملیات را آغاز و به سمت مواضع داعش در فرودگاه راهبردی دیرالزور پیشروی کردند.

شعار سال: ارتش سوریه با کمکنیروهای مقاومتو پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسی و سوری موفق شد محاصره داعش بر فرودگاه دیرالزور را بشکند.

پس از آزاد شدن بلندی‌های الربیعات و پس از آنکه داعش بر اثر شدت درگیری‌ها مواضع خود در محور فرودگاه را خالی کرد، ارتش سوریه و متحدین از محور «المقابر» در جنوب غرب شهر، خود را به فرودگاه رساندند.

نیروهای سوری پس از گسترش دامنه سیطره خود در این منطقه، مین روبی بزرگراه بین المللی را آغاز کردند تا آن را برای استفاده آماده کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که نیروهای سوری از محور السخنه واقع در منطقه جنوب غربی وارد شهر دیرالزور شدند و محاصره سه ساله این منطقه را در هم شکستند.

در پی این شکست شماری از فرماندهان ارشد داعش از این شهر گریختند. داعش در دیرالزور تحت فشار شدیدی قرار گرفته است به طوری که بسیاری از اعضای فراری خود را اعدام کرده است.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای شکستمحاصره شهردیرالزور سوریه را «شکستی ویرانگر» برای گروه تروریستی داعش توصیف کرد.

داعش در ایستگاه های پایانی سوریه

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، به موفقیتی جدی دست یافته و شکستی ویرانگر به واحدهای داعش در منطقه دیرالزور تحمیل کردند.»

این بیانیه می‌افزاید: «این پیروزی، از هر نظر فراتر از تمام پیروزی‌های پیشین در سه سال گذشته است.»

خبرهای میدانی رسیده از دیرالزور حاکی از آن است که رزمندگان مقاومت به پیشروی های خود در این ناحیه ادامه می دهند و طی عملیات های اخیر، خسارات و تلفات سنگینی را به گروه تکفیری داعش وارد کرده اند.

نیروهای سوری پس از آن موفق به آزادسازیفرودگاه دیرالزورشدند که منطقه «حرابیش» و نیز جاده منتهی به دیرالزور که از سوی تروریست‌ها مسدود شده بود را به کنترل خود در آورده و تروریست‌های داعش را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته علاوه بر آزادسازی این میدان نفتی در شرق دیرالزور، موفق شدند قسمتی از مسیر دیرالزور-المیادین را نیز از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

داعش در ایستگاه های پایانی سوریه

نیروهای متحدپس از 24 ساعت درگیری شدید در غرب شهر دیرالزور و روی بزرگراه السخنه - دیرالزور خود را به میدان پانوراما رساندند. در حال حاضر نیروها در حال پاکسازی میدان‌های مین و تله‌های انفجاری هستند و عناصر داعش همه به دامنه کوه الثرده فرار کرده‌اند.

این در حالی است که خبر می‌رسد که با پاکسازی ایستگاه برق دیرالزور و همچنین مقر گارد ریاست‌جمهوری، عملا معبر باز شده به سمت فرودگاه گسترش یافته است. در همین حال منابع اعلام الحربی در دیرالزور می‌گوید یک تیم از عناصر گروهک تروریستی در میدان نفتی التیم در جنوب کوه الثرده در محاصره نیروهای متحد قرار گرفته‌اند.

جلاد نوجوان داعشی که نظامیان را سر می‌برید بازداشت شد

این نوجوان داعشی که «محمد علی موسی» نام دارد در حالی که در روستای میسلون در نزدیکی شهر رقه زخمی شده بود، دستگیر شد و اکنون در زندان اکراد سوریه بسر می‌برد.
وی به سر بریدن نیروهای ارتش سوریه و کشتن شهروندان سوری و عراقی اعتراف کرده است.

کنترل ارتش سوریه بر شرکت برق دیرالزور

داعش در ایستگاه های پایانی سوریه

اتش توپهای ابتکاری سوری(نصب توپ 130م م ام46 بر روی شاسی کامیون) در حومه دیرالزور

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده در اطراف شرکت برق در غرب فرودگاه دیرالزور، آن را تحت کنترل خود درآوردند.

همچنین از رسیدن چندین آمبولانس بهفرودگاه نظامی دیرالزوربرای انتقال مجروحان ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان خبر داد که در جریان محاصره این فرودگاه به دست عناصر داعش مجروح شدند. از سوی دیگر، حملات هوایی به مواضع عناصر داعش در رشته کوه الثرده در حومه جنوبی دیرالزور ادامه دارد.

پس از کنترل ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان بر اتوبان السخنه - دیرالزور و حملات مستمر به مواضع داعش در رشته‌کوه الثرده، عناصر این گروه تروریستی در حال فرار به سوی شهر المیادین در جنوب‌شرقی دیرالزور هستند.

دسترسی جاده‌ای به دیرالزور برقرار شد

داعش در ایستگاه های پایانی سوریه

توپ130 م م ام46 نصب شده روی کامیون در کنار هویتزر 2S1 و راکت انداز گراد( بر روی کامیون پرچم حزب الله نیز دیده میشود)

پس از شش سال که هیچ خودرویی از حمص راهی دیرالزور نشده بود، بالاخره عروس فرات به عمق استراتژیک سوریه متصل شد تا به این ترتیب ده‌ها هزار نفر از مردم در محاصره این شهر بتوانند به خدمات مختلف دسترسی پیدا کنند. نیروهای متحد که کباجب و الشولا را در هفته گذشته از سمت استان رقه پاکسازی کرده بودند، این بار با حرکت درمحور السخنه دیرالزور، توانستند بزرگراه را هم امن کنند.

یکی از فرماندهان میدانی متحدین در منطقه عملیاتی می‌گوید که پس از عملیات امروز، تروریست‌های داعشی را از بزرگراه دور کرده‌اند و حالا مسیر 190 کیلومتری تدمر تا دیرالزور کاملا امن است و در این بزرگراه که شش سال طول کشید تا دوباره باز شود، کمک‌ها و امکانات در کمتر از دو ساعت می‌توانند خود را به این شهر جنگ‌زده برسانند. در طول تاریخ، شاید هیچ شهری به اندازه دیرالزور در محاصره نبوده باشد.

این شهر سه سال در محاصره داعش و پیش از آن چند سالی هم در محاصره تروریست‌های جبهه النصره و ارتش آزاد بود که آن زمان همه باداعششریک جرم آدم‌کشی بودند. با این حال، در سال 2014 آخرین باری که یک ستون خودرویی ارتش موفق شد خود را از السخنه به دیرالزور برساند، ده‌ها دستگاه خودروی زرهی برای تقویت بنیه دفاعی شهر شبانه اعزام شدند که همین اقدام باعث شد تا شهر تا امروز دوام بیاورد.

حالا مردم به راحتی می‌توانند رفت و آمد کنند، هر چند هنوز سایه شوم جنگ از شهر دست برنداشته است و چند محله شهر در اشغال تروریست‌های داعشی است. فرماندهی متحدین با اعزام نیروهای تازه‌نفس به دیرالزور، به زودی عملیات پاکسازی این محلات را هم شروع می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن ، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب:۵۲۱۷۳۳، www.bultannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین