پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
این اقتصاددان گفت: دولت دوازدهم در پی اجرای طرح هدفمندی یارانه باشد تا تولید ملی و تولیدکنندگان را در جایگاه واقعی خود قرار دهد.متاسفانه دولتمردان عزم راسخ برای اجرای جامع قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارند.

 شعارسال : ابراهیم رزاقی اقتصاددان اظهار داشت: در ماده 7 قانون اساسی آمده است که امکان  پرداخت یارانه یکسان به همه افراد وجود نداشته این در حالی است که چنین روندی در شرایط کنونی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حذف یارانه از گروه های برخوردار باید شکل بگیرد افزود: اجرایی کردن هدفمندی یارانه ها نیاز به نظارت اساسی دارد این در حالی است  که همچنان  یارانه برای گروه های برخوردار و خارج از کشور پرداخت می‌شود .

وی در ادامه افزود: متاسفانه دولتمردان پرداخت یارانه به تولید را  قطع کرده اند و عملا عزم راسخ برای اجرای جامع قانون هدفمندی یارانه‌ها مشاهده نمی‌شود.

رزاقی بیان داشت:  دهک های مستحق دریافت یارانه از سوی دولت مشخص نبوده است. دولت باید بتواند اهداف جامع طرح عظیم هدفمندی یارانه‌ها در بین اقشار مختلف مردم مطرح کند تا گروه های متمول مالی هم به  شناخت کافی و لازم برسند که گروه های بالای درآمدی، یارانه شان را  پس از اینکه دریافت کردند به خزانه کشور برگشت دهند.

این اقتصاددان در خاتمه افزود: هدفمندی یارانه ها باید بتواند قدرت خرید نقدی خانوارهای کم درآمد و تولیدکننگان را بالا ببرد این در حالی است که هدفمندی یارانه‌ها نتوانسته افزایش بهره وری و اثر بخشی در فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد در سطح خرد و کلان در کشور داشته باشد. انتظار این است که دولت دوازدهم در پی اجرای طرح هدفمندی یارانه باشد تا از این طریق تولید ملی و تولیدکنندگان را در جایگاه واقعی خود قرار دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بسیج، تاریخ انتشار: 14شهریور 1396، کدخبر:  8906260،www.basijnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین