پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
جلسه 798 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد.

شعار سال: دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: دستور اصلی جلسه ادامه بحث تصویب سند جامع مراودات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم، آموزش، پژوهش و فناوری بود.

او افزود: در جلسه گذشته مباحث مفصلی درباره این سند صورت گرفت و کلیات آن به تصویب رسیده بود که در این جلسه درباره اجزاء مختلف سند بحث شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران توانمندی های گوناگونی را در عرصه علم به دست آورده است و کشور ما ظرفیت های قابل رقابتی را در صحنه جهانی دارد.

او ادامه داد: اکنون باید این مسیر سازماندهی شود و بتوانیم آرایش مناسب را برای کسب تجارب کشورهای دیگر در بخش های پیشرفته علم و فناوری دنیا داشته باشیم و همچنین مراکز علمی ما تعامل اثربخش با مجموعه های علمی بین المللی داشته باشند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: در این جلسه چهار محور اهداف اصلی این سند به تصویب رسید، استفاده بهینه از علوم و فناوری های جهانی برای رفع نیازهای کشور، استقرار یک نظام علمی ایمن و نظم یافته در کشور، ارتقای جایگاه زبان فارسی در صحنه های بین المللی به عنوان زبانی که بتواند یکی از زبان های رایج علمی و قابل قبول در سطح جهانی باشد و تعامل های سازمان یافته تر و گسترده تر با جهان در بخش علوم انسانی و علوم اسلامی محورهای به تصویب رسیده در این جلسه بودند.

مخبر دزفولی گفت: راهبردهای اصلی سند ذیل اهداف نیز به تصویب رسید که تحقق دیپلماسی علمی، دستیابی به دانش طراحی و تولید با تعامل با دانشمندان و مراکز علمی و همچنین صیانت و حفظ سرمایه های علمی کشور و دسترسی محققان کشور به دانش های روز دنیا و مورد نیاز کشور از مهمترین راهبردهای به تصویب رسیده بودند.

او افزود: شیوه نظارت بر اجرا و مسئولیت محوری برای ایجاد هماهنگی، هم افزایی و اجرا که باید به عهده یک نهاد گذاشته شود؛ بخش های دیگر این سند هستند که ان شاءالله در جلسه اینده به تصویب خواهد رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از تایید دو مصوبه جلسه گذشته شورای معین که با توجه به عدم اعتراض اعضاء به عنوان مصوبه شورا تلقی خواهند شد، خبر داد و گفت: موضوع مرجع اصلی برای ساماندهی آزمون های بین المللی (نظیر آیلتس، تافل و...) مشخص شد و بر اساس این مصوبه مسئولیت این موضوع در کشور به وزارت علوم و بهداشت واگذار شد.

او افزود: هر دستگاه و مجموعه دیگر در کشور در این باره باید هماهنگی لازم را با وزارتخانه های مذکور داشته باشد.

مخبر دزفولی گفت: مصوبه دیگر اساسنامه جدید بنیاد ایران شناسی بود که این بنیاد طراز جدیدی را پیدا خواهد کرد و ان شاءالله این مصوبه ها در مسیر ابلاغ قرار خواهند گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب: 272548،www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین