پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
امام جمعه اردبیل با محکوم کردن جنایات دولت میانمار در حق مسلمانان گفت: این امر ناشی از سرسپردگی حکام کشورهای اسلامی است.

شعار سال: آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: غدیر، نقشه راه تا روز قیامت و تبیین نظام سیاسی اسلام و تعیین نوع حکومت بود یعنی اوصاف شخصی و مدیریتی امیرالمؤمنین(ع) و شاخص‌های حکومت ایشان، مبنای کار تا روز قیامت است.

وی گفت: غدیر برای امت سه گونه پیام دارد؛ حاکم باید شبیه علی و حکومت باید شبیه حکومت امیرالمؤمنین باشد، به همین جهت شاخصه‌های حکومت امیرالمؤمنین(ع) باید به طور مداوم در جامعه ما مطرح شود و سوم اینکه بهترین قانون بدون بهترین مجری و بهترین رهبر، کارساز نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: برای حفظ امت از اختلاف و صیانت دین از تحریف و تاویل، وجود امام و مرجعیت علمی ضروری است و لذا امامت جزو اصول دین است و به همین دلیل خداوند از آن با عنوان «عهدی» و کامل کننده دین نام برده است.

عاملی با قرائت آیه "اکملت لکم دینکم" افزود: اکمال غیر از اتمام است و نزول احکام هنوز تمام نشده بود چون بعد از حادثه غدیر بعضی از احکام فقهی نازل شده است و این از معجزات قرآن است که نفرمود با ولایت دین را تمام کردم بلکه فرمود "کامل کردم".

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری جنایات دولت میانمار در حق مسلمانان را به شدت محکوم و آن را ناشی از سرسپردگی حکام کشورهای اسلامی دانست.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته 400 مسلمان و تا حال 52 هزار نفر مسلمان در میانمار قتل عام شده‌اند، آنها قربانی یک توطئه بین‌المللی شده‌اند که در سرتاسر جهان علیه مسلمانان تدارک دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: منابع معتبر نشان می‌دهد که آنها با سلاح‌های اسرائیلی کشته می‌شوند، این مساله بسیار تکان دهنده است که نخست وزیر میانمار توسط نهادهای بین‌المللی مدال حقوق بشر و صلح می‌گیرد.

عاملی افزود: مسلمانان روهینگیا از تمام خدمات اجتماعی مثل کارت هویت، شناسنامه، بهداشت و درمان، تحصیل، استخدام، حق مالکیت و غیره محروم هستند و دولت میانمار آنها را به شهروندی کشور میانمار قبول ندارد.

امام جمعه اردبیل گفت: ما از جامعه بین‌الملل و کشورهای مسلمان می‌خواهیم در اسرع وقت به وظایف انسانی و قانونی خود عمل کرده و مانع از تداوم این جنایات هولناک شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب:1513517، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین