پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران گفت: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون، تنها یک نشست در قالب کمیته ماده ۳۵ تشکیل شده که وظیفه سیاست گذاری در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور را بر عهده دارد.

شعارسال: مسئولان باید در این خصوص پیگیری های لازم را داشته باشند و تا برنامه ریزی نباشد، کار به جایی نخواهد رسید.کرباسی به لزوم مطالعه و شناسایی بازارهای نیروپذیر اشاره کرد و گفت: وزارت کار باید مطالعه کند که در حال حاضر چه صنایعی می توانند در خارج از کشور فعالیت داشته باشند، نیروهای کار باید در چه رشته هایی آموزش ببینند و چگونه فرصت استفاده از بازارهای کار بین المللی برای کارجویان فراهم شود.

به گفته وی، در حال حاضر برخی رشته ها مانند پرستاری، پزشکی، مکانیک و IT مورد نیاز و درخواست کشورهای اروپایی و نیروپذیر است ولی از سوی سیاست گذاران کشور هیچگونه برنامه ای برای اعزام کارجویان وجود ندارد.

این مقام مسئول در کاریابی های بین المللی تصریح کرد: از سویی فرصت‌های خوبی برای اشتغال کارجویان ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان، اتریش و برخی دیگر از کشورهای اروپایی وجود دارد، همچنین زمینه های مناسبی برای اعزام نیروی متقاضی کار به کشورهای اسکاندیناوی وجود دارد.

کرباسی اظهارداشت: وقتی خارجی ها می آیند و متقاضی ورود به صنایع نفت و گاز و خودروسازی کشور ما هستند، ما نیز باید بتوانیم درباره بازارهای کار آن کشورها مطالعه و برنامه ریزی داشته باشیم. در غیر این صورت، زمینه های کار جوانان ایرانی تحصیل کرده در آنسوی مرزها و بازارهای کار بین المللی از دست خواهد رفت.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از سایت گيلان‌آنلاين: www.guilanonline.com

خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین