پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
ترامپ ايران را کشوري خطرناک مي‌داند که از تروريسم حمايت مي‌کند. حالا اين کشور که ترامپ آن را حامي تروريسم مي‌داند، برنده اسکار، برلين و ونيز شده است.

شعار سال: ديشب سينماي ايران بازهم افتخار آفريد. وحيد جليلوند و نويد محمدزاده به واسطه فيلم محترم« بدون تاريخ، بدون امضا» جايزه بهترين کارگردان و بهترين بازيگر جشنواره ونيز را به خود اختصاص دادند. قبل از او اصغر فرهادي، شهاب حسيني، رضا ناجي و ... توانسته بودند جوايز مهم جشنواره‌‍‌هاي جهان را درو کنند.
سينماي ايران توانسته است به واسطه همين درخشش‌ها جايي براي خود در جهان باز کند. ايران صداي خود را از طريق سينما به گوش جهان مي‌رساند. کاري که در هالييود و بالييود اتفاق مي‌افتد
ايران نه تنها در سينما بلکه در زمينه‌هاي ديگر هم توانسته است سري در سرها در بياورد. امروز جهان ايران را جدا از سياست و مسئله هسته‌اي، به سينما، هنر و ورزش مي‌شناسد.
در دنياي امروز مردم جهان اصغرفرهادي را مي‌شناسند همچنان که ظريف و روحاني را مي‌شناسند. اين يعني اينکه ايران توانسته است به خوبي مسير خود در جهان را باز کند.
در سال‌هاي نه چندان دور مخالفان جمهوري اسلامي در تلاش بودند تا از ايران يک کشور خشن بسازند. کشوري همسان افغانستان و عراق. هنوز که هنوز است برخي از مردم دنيا فکر مي‌کنند در ايران هم مانند عراق و سوريه جنگ است.
امروز جمهوري اسلامي به واسطه تصميم درست سياستمدارانش و افتخارات ورزشي و هنري‌اش توانسته است، خود را در قامت يک کشور موفق و حامي صلح در جهان معرفي کند.
ترامپ ايران را کشوري خطرناک مي‌داند که از تروريسم حمايت مي‌کند. حالا اين کشور که ترامپ آن را تروريسم مي‌داند، برنده اسکار، برلين و ونيز شده است.
بعد از اين افتخارات شايد مردم جهان از خود مي‌پرسند چگونه مي‌شود کشوري که متهم به حامي تروريسم است در زمينه فرهنگي به جايي برسد که در ميان اين همه فيلمساز، يک ايراني برنده اسکار يا ونيز شوند. گرفتن اسکار آرزوي بسياري از ابرستاره‌هاي سينماست. اصغر فرهادي تا حال دوبار اسکار گرفته است. فرهادي که متعلق به ايران عزيز است.
در اين ميان اما در داخل ايران برخي بر اين باور هستند که کشور ما نيز براي مقابله با آمريکا بايد از روش کره شمالي استفاده کند. بايد از اين دوستان پرسيد کره شمالي چه سرمايه‌اي دارد که ما بايد از او تقليد کنيم؟
کره شمالي تنها و تنها بمب اتم دارد و ديگر هيچ! اين کشور که با تفکر کمونيستي / سوسياليستي اداره مي‌شود هيچ چيز ديگري براي عرضه به جهان ندارد. آنها چون مي‌دانند هيچ کشور عاقلي خود را با يک کشور داراي بمب اتم در نمي‌اندازد در حال شاخ و شانه کشيدن براي کشورهاي دنيا هستند.
آنها بمب اتم دارند اما مي‌شود گفت مردمانشان به لحاظ اقتصادي ضعيف هستند و به لحاظ توانمندي‌ها در سطح پايين نسبت به ديگر کشورهاي جهان هستند. اهالي کره شمالي در يک دايره بسته زندگي مي‌کنند و تقريبا هيچ خبري از دنيا ندارند. اطلاعات مردم کره محدود به اطلاعاتي است که حاکميت در اختيار آنها مي‌گذارد.
با توجه به شرايط واقعا مدينه فاضله ايران کره شمالي است؟ قطعا نه. کره شمالي خود به سمت سقوط پيش مي‌رود و قطعا نمي‌تواند با اين روش مسير خود را ادامه دهد.
ايران به واسطه مردمش، سياستمدارانش، هنرمندانش و ورزشکارانش مي‌تواند الگوي بسياري از کشورهاي جهان باشد. به اين دوستان بايد گفت هميشه جواب کلوخ، سنگ نيست. به قول هاينريش بل نويسنده معروف آلماني و برنده جايزه نوبل:
«هنوز هم که هنوز است
اظهار ادب،
در مقابله با يک فرد بي ادب،
مطمئن ترين، طريقِ تحقير است... »

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 19 شهریور 96، کد مطلب: 120170910132941702: www.aryanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین