پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۹۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
موسسه کاسپین طی ماه های اخیر علی رغم ممانعت سپرده گذاران از دریافت علی الحساب سپرده هایشان با هر حیله و ترفندی سپرده گذاران را وادار به دریافت علی الحساب های ناچیز کرد.

شعار سال: در ماجرای رسیدگی به شکایات و گله های سپرده گذاران بسیاری از نهادها از جمله بانک مرکزی به عنوان ناظر سیستم بانکی با برگزاری نشست های خبری و بعضا کارشناسی سعی در متقاعد کردن سپرده گذاران در جهت دریافت سپرده هایشان کردند که این حرکات فریبکارانه تا حدودی جواب داد و تنی چند از سپرده گذاران به شعب مراجعه کردند و همان اندک مبالغ را دریافت کردند.

با اصرار بانک مرکزی و بعد از شکل گیری روند دریافت مبالغ اندک و هجوم سپرده گذاران، ضرب المثل معروف”به مرگ گرفته به تب راضی بشه” به معنای "سختگیری مصلحتی، کسی که برای قبولاندن شرط دلخواه خود شرایط را خیلی سخت و سنگین میگیرد تا بالاخره طرف مقابل به کمتر از آن که در واقع همان خواسته مد نظر است راضی شود” تعبیر شد. که واقعا یک تئوری است که بانک مرکزی با توجه به آزمایشی که به عمل آورد در سطح قانون قابل اجرا و الگوبرداری است و می تواند پس از شرایط مهیا شده بعد از توافق هسته ای آن را کشورهای دیگر به اشتراک بگذارد.

بعد از اینکه مسئولین موسسه و بانک مرکزی که خود از مردم جهت دریافت حداقل هایشان دعوت می کردند با نظاره این شرایط پا پس کشیده و از تزریق پول به شعب کاسپین خودداری کردند، به نوعی از (در باغ سبز) قول مساعدی که وعده می دادند تا شاید مردم بیشتر اعتراض نکنند پشیمان شدند.

بانک مرکزی در چندین زمان خاص صرفا برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری های خود بارها و بارها در رسانه ها حتی رسانه ملی اعلام کرد که ۹۸ درصد سپرده ها تعیین تکلیف شده اند. در حالی که با وجود پشت سر گذاشتن بیش از چهار ماه از وعده های پوچ و توخالی هنوز از تعداد معترضین کاسته نشده است و با کوچکترین اعتراضی هزاران نفر در تجمعات حاضر هستند و این دلیلی بر عدم صحت تعیین تکلیف های اعلامی توسط بانک مرکزی است.

در اطلاعیه شماره ۱۸ موسسه کاسپین از سپرده گذاران با مبالغ بالاتر از یک میلیارد ریال تا سقف دو میلیارد ریال دعوت کرد تا ظرف در روز کاری جهت دریافت وجوه خود به شعب مراجعه کنند ولی متأسفانه این حرکت صرفا فعل و انفعالاتی بیش نبود تا شاید از طریق رسانه ها افکار عمومی را فریب دهند. با مراجعه سپرده گذاران به شعب خبری از پول نبود به قولی "جاتره و بچه نیست".

متأسفانه از ۱۲ مردادماه مبلغی به سپرده گذاران پرداخت نشده و اطلاعیه شماره ۱۸ به قول گزارشگرهای فوتبال فقط یک حرکت بدون توپ بود تا از این طریق افکار عمومی را جهت بدهند.

طی حدودا ۳۹ روز گذشته با توجه به عدم پرداخت ها توسط موسسه کاسپین مجدد سپرده گذاران به خیابان ها می آیند و تجمعات آعتراض آمیز انجام می دهند ولی بانک مرکزی با وجود مشاهده این تجمعات، متأسفانه بی توجه بوده و در جهت حل مشکلات اقدامی صورت نداده است.

یک نکته قابل توجه این است که اخیرا اگر به شعب کاسپین مراجعه کرده باشید با یکسری کارمند مواجه می شوید که با گوشی های موبایل مشغول بازی هستند. بسیاری از سپرده گذاران می گویند با توجه به اینکه این کارمندان هیچگونه کاری انجام نمی دهند چرا در محل کار حاضر می شوند و سر ماه از سپرده های بلوکه شده حقوق بگیرند.

شعب را تعطیل کنید!

این شیوه اشتغال زایی نیست!

هزینه نتراشید!

از حداقل سپرده های ما کم می شود!

خطاب به مدیران بانک مرکزی و موسسه کاسپین، آیا در زندگی خود اینطوری تصمیم می گیرد؟

کمتر از جیب سپرده گذاران بذل و بخشش کنید!

نکته دیگر اینکه چرا فقط سپرده گذاران در این جرایانات مقصر شناخته شده اند چرا نه رییس شعبه ای بازخواست شد و نه کارمندی؟

به رسم عدالت باید همه دست اندرکاران از صدر(بانک مرکزی) تا ذیل(رییس شعبه و کارمند) به اندازه سهمی که در این اختلال داشته اند خسارت های وارده را بپذیرند.

خلاصه؛ این روزها حرکات عجیب و غریب در موسسه کاسپین کم دیده و شنیده نمی شود یکی از این اقدامات که خیلی مورد استقبال شبکه های اجتماعی قرار گرفته است؛ مراسم املت پزی در یکی از شعب موسسه کاسپین است که کلیدواژه طنز این روزهای شبکه های مجازی است.

بانک مرکزی نباید اجازه دهد حرمت ها شکسته شود و نهادهای رسمی کشور اینچنین کوچک و ضعیف جلوه کنند!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار 21 شهریور 96، کدمطلب: 15995، www. tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین