پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید ارتقاء پیدا کند و ما باید در مناطق مختلف بنادر خود را توسعه دهیم.

شعار سال: حسین هاشمی تختی در جلسه‌ای که به مناسبت روز دریانوردی و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران مربوطه و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اهمیت بنادر را برای اقتصاد کشور ارزآور دانست و افزود: کشور ما از ظرفیت خوبی در بخش بنادر و دریانوردی برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی منطقه‌ خلیج‌فارس و سواحل مکران را محل خوب و مناسب برای توسعه بنادر دانست و اظهار داشت : ما نباید از بندر خمیر، بندرلنگه، بندر تیاب و بندر جاسک غافل شویم، این بنادر نه‌تنها می‌توانند باعث رونق اقتصادی استان بلکه می‌توانند و چرخه‌ اقتصاد کشور را به حرکت دربیاورند.

وی درباره هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها برای ایمنی راه‌ها افزود: باید شورای عالی ایمنی راه‌ها تشکیل شود و مسئولیت آن بر عهده‌ بالاترین مقام یعنی شخص رئیس‌جمهور قرار گیرد تا تصمیمات و دستورات لازم اجرا شود.

رئیس کمیته‌ بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که «بنادر و صنایع دریایی ما می‌تواند نقش خوبی برای توسعه و عمران کشور داشته باشد» تأکید کرد: اگر به صنایع دریایی توجه ویژه شود صادرات و تجارت ما رونق پیدا می‌کند و درآمدزایی و ارزآوری لازم را برای استان و کشور به ارمغان می‌آورد تا وابستگی کشور به صنعت نفت کمتر شود.

وی وزارت راه و شهرسازی را وزارتخانه‌ای بزرگ دانست و گفت: بخش مسکن و شهرسازی و بنادر و دریانوردی هرکدام ظرفیت ارتقاء به وزارتخانه را دارا هستند چون هرکدام گستردگی و اهمیت زیادی در توسعه کشور داشته و نقشی اساسی و مهم در اقتصاد و معیشت و رفاه مردم دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب:96062313247، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین