پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان داشت: نظر ما این است که پروژه مجتمع بندری بندرخمیر برای اکوسیستم مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا سعی کردیم وارد جنگل‌های حرا نشویم و بهترین نقطه آب را برای انجام آن انتخاب کردیم که به جنگل آسیبی نرسد.

شعار سالمحمدرضا اله‌یار عصر امروز در نشست بررسی مشکلات پیش‌روی پروژه مجتمع بندری بندرخمیر، بیان داشت: مطالعات زیست‌محیطی این پروژه در تاریخ 26/7/1388 را با اداره کل حفاظت محیط‌زیست به مدت بیشتر از دو سال دنبال کردیم و چندین بار سی دی مطالعات ارسال شد که حدود 200 چالش با محیط‌زیست وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: صورت‌جلسه‌ای با محیط ‌زیست امضا شد که همه مسئولین امضا کردند و توسط ابراهیم عزیزی، استاندار اسبق هرمزگان به سازمان بنادر هرمزگان ابلاغ شد و بعد از آن مکاتبات متعددی با اداره بنادر جهت انجام مراحل قانونی انجام شد اما در اواسط کار سازمان محیط ‌زیست به دادگاه شکایت و پروژه تعطیل شد و این پروژه خاتمه یافت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه پس از مدتی این پروژه سپس توسط نمایندگان مجلس هرمزگان پیگیری شد و منتظر تعیین تکلیف بودیم تا اینکه با همکاری سازمان محیط‌ زیست ارزیابی ریسک انجام و تحویل شود، اضافه کرد: قرار بر آن شد در خصوص موج‌شکن نیز تغییراتی انجام شود که مشاور مطالعات موردنظر را انجام داده و به ‌صورت مدون در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: نظر ما این است که پروژه مجتمع بندری بندرخمیر برای اکوسیستم مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا سعی کردیم وارد جنگل‌های حرا نشویم و بهترین نقطه آب را برای انجام آن انتخاب کردیم که به جنگل آسیبی نرسد.

اله‌یار با بیان اینکه شناورهایی با ظرفیت تا پنج هزار تن بار در این بندر می‌توانند پهلوگیری کنند، تصریح کرد: چهار هکتار برای طرح اولیه و جهت توسعه تا 16 هکتار قابل‌ استفاده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۱۱۰۰۱۰۸۶ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین