پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر فردیس گفت که کتابخانه های فردیس متناسب با جمعیت شهرستان نیست.
شعارسال: رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر فردیس گفت که کتابخانه های فردیس متناسب با جمعیت شهرستان نیست.

مجتبی قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز فضای نمایشگاه، تنوع کتاب های حقوقی، روانشناسی و انتشارات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فردیس در سال های اخیر در حوزه کتابخوانی کمتر مورد توجه بوده و با توجه به جمعیت ٥٠٠ هزار نفری که معادل یک چهارم کرج است، باید به این حوزه اهمیت ویژه ای داده شود.

وی ادامه داد: باید فروشگاه های ارائه کتاب در فردیس افتتاح شود و نمایشگاه های کتاب را به سمت دائمی شدن سوق دهیم.

وی بودجه کنونی فردیس را برای ادارات دولتی ٨,٥ میلیارد اعلام کرد و افزود: سهم فرهنگ در شهرستان فردیس نزدیک به صفر بوده و این مسئله نگران کننده است چرا که سال ١٣٧٤ این شهرستان ٤ کتابخانه داشت و امروز با جمعیت ٢٠ برابری ١ مترمربع کتابخانه دولتی ساخته نشده است.

وی اظهار داشت: علی خیلدار مدیر کل ارشاد استان البرز همواره اعلام کرده اند که نیمی از هنرمندان البرز در فردیس فعالیت دارند و این شهرستان به لحاظ نیروی انسانی و هنری از پتانسیل بالایی برخوردار است اما امکانات برای عرضه فعالیت های هنری وجود ندارد و این مهم توجه ویژه دولت، استانداری البرز و اداره ارشاد را می طلبد.

قاسمی به لزوم ارتقا سرانه های فرهنگی، آموزشی و رفاهی در شهرستان فردیس اشاره و تصریح کرد: هدف ما ساخت فرهنگسراها و مکان هایی برای نمایش های خیابانی و تقویت رسانه های مکتوب و شنیداری در فردیس است چرا که غالب نیاز این شهرستان فرهنگی خواهد بود.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه ریزی شورای شهر فردیس گفت: باید فروشگاه های ارائه کتاب در فردیس افتتاح شود و نمایشگاه های کتاب را به سمت دائمی شدن سوق دهیم و فردیس می تواند قطب فرهنگی جنوب استان البرز باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1396، کدخبر: 82664561، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین