پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
ملیحه اکبری در بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب البرز گفت: فردیس آمادگی میزبانی و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی را دارد. همراهی صد در صدی مدیریت شهری در برگزاری چنین نمایشگاهی برای مردم فردیس فراهم است، زیرا تاثیری که فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی همچون نمایشگاه کتاب بر زندگی روزمره مردم دارد، بسیار چشمگیر است.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب و حضور ناشران از سال های گذشته بهتر بود، گفت: در کنار نقاط قوت برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب البرز، استقبال کم مردم از نمایشگاه همواره به چشم می خورد. برای حل این مشکل قبل از برگزاری نمایشگاه باید نسبت به اطلاع رسانی و نصب بنرهای بیشتر در دیگر شهرهای استان نیز اقداماتی انجام شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به برپایی نمایشگاه های فرهنگی در فردیس اشاره کرد و گفت: فردیس آمادگی میزبانی برگزاری نمایشگاه های فرهنگی را دارد. صد در صد همراهی مدیریت شهری در برگزاری چنین نمایشگاهی برای مردم فردیس فراهم است، زیرا تاثیری که فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی همچون نمایشگاه کتاب بر زندگی روزمره مردم دارد، بسیار چشمگیر است.

اکبری ادامه داد: یکی از درخواست هایی که در اولویت کارهای شورای اسلامی شهرستان فردیس است، جداسازی اداره آموزش و پرورش این شهرستان است. تا بدین روز ناحیه دو اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به شهرستان فردیس اختصاص داشته که درخواست ما جداسازی این اداره است.

وی دید شورای اسلامی شهر فردیس را در انتخاب شهردار یک دید فرهنگی دانست و افزود: در گام اول شورای اسلامی شهر که انتخاب شهردار است، خوشبختانه دید شورای اسلامی شهر یک دید فرهنگی بود و در اقدام نخست انتظارات عمرانی از شهردار منتخب نداشتند.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شهردار اهرم اجرایی شورای شهر است و تصمیمات شورای شهر باید توسط بدنه ی شهرداری اجرا شود. در تمام نشست های پرسش و پاسخ با ٢٧ گزینه شهردار، یکی از دغدغه هایمان، دغدغه مندی های فرهنگی بود و جدا از عملکرد عمرانی به اینکه شهردار نگاهِ فرهنگی داشته باشد و این نگاه را حتی در پروژه های عمرانی داشته باشد مدنظر بود. خوشبختانه این دید که در هر پروژه ای اگر نگاه فرهنگی جاری باشد، به آبادانی شهر کمک رسان است در یکایک اعضای شورای شهرستان فردیس وجود دارد. کمیسون فرهنگی این شورا با تمام قوا کار خود را که همان تقویت زیرساخت ها در این حوزه است، دنبال خواهد کرد.

اکبری در پایان سخنانش یادآور شد: متاسفانه در شهرستان فردیس تنها چهار کتابخانه وجود دارد و این تعداد برای جمعیت ٥٠٠ هزار نفر، بسیار ناچیز است. در وعده های انتخاباتی قول دادیم که در بحث سرانه های فرهنگی شهرستان فردیس خصوصاً در بحث سرای محله، فرهنگسرا و کتابخانه رشد چشمگیری داشته باشیم و امید داریم بتوانیم این قول ها را محقق سازیم.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از پایگاه اطلاعرسانی وزارت فرهنگ استان البرز، تاریخ انتشار 25 شهریور 1396، کد مطلب:304325: www.farhang.gov.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین