پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
محمد باقر حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش از دریافت موافقت اولیه برای راه اندازی ۳۰ دانشگاه دیگر در استان البرز خبر داد.

شعارسال: محمد باقر حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، در مورد فعالیتهای پژوهشی این دانشگاه گفت:فعالیتهای این دانشگاه در زمینه پژوهش حوزه های مختلفی را شامل می شود که شامل حوزه ای کشاورزی،عمرانی ، صنعتی و غیره است. ویکی ازبرایندهای آن هم همین نمایشگاه است که امروز درکنارساختمان شورای شهر کرج برپا شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز در مورد برنامه های این دانشگاه در زمینه توسعه پژوهش ،به نیاز بسترسازی جهت راه اندازی رشته های ارشد و دکتری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت:البته این موضوع در چند مرکز ما شروع شده است که با راه اندازی این مقاطع پژوهش ما به هدف خود نائل خواهد شد.

حسینی در مورد بحث پژوهش در مقاطع کاردانی و کارشناسی،پژوهش ها را در این مقاطع براساس خلاقیت دانست،درحالی که در مقطع ارشد و دکتری این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاهها پایان نامه ها و تحقیقات به صورت موضوع محور و مسئله محور هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز ضمن اشاره به این موضوع که هم اکنون ۲۹ مرکز علمی کاربردی در سطح استان فعال هست همینطوراز برنامه این دانشگاه برای ۳۰ دانشگاه علمی کاربردی دیگر دراستان خبر داد که موافقت اولیه آن صورت گرفته است.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که تفاوت نگاه در دانشگاه علمی کاربردی و سایر دانشگاه ها در چیست به خبرنگار ما گفت:نگاه ما در این دانشگاه تولید علم است.امروز در دنیا به علم از نگاه دینهای دم دستی نگاه می شود،در حالی که می شودنگاه دین مدارانه در علم داشت.اگر برای مثال مدیر یک کارخانه براساس این نگاه بیاید وخودش هم آستین بالابزند کاربسیاری می توان انجام داد.

وی گفت اگر ما از منظر یسبح فی السموات و الارض به دنیا نگاه کنیم و سخن امام را در مورد ما می توانیم درک کنیم می فهمیم که ما همه چیز خود داریم،اگر این را بدانیم می بینیم که موفق خواهیم بود چراکه در کار ما هیچ جمودی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسنا، تاریخ انتشار: 23آذر1392، کدخبر: 4411: www.asna-alborz.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین