پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
وزیر دفاع قطر نامه مربوط به خریداری 24 فروند جنگنده تایفون از انگلیس را امضا کرد.

شعار سال: به نقل از رویترز، وزیر دفاع قطر در حالی نامه مربوط به خریداری 24 فروند جنگنده از گروه «بی‌اِی‌ای» انگلیس را امضا کرده است که این اقدام می‌تواند موجب خشم و نارضایتی سایر کشورهای خلیج فارس شود که دوحه را تحریم کرده‌اند.

رژیم سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک و تجاری خود با قطر را از 5 ژوئن تاکنون قطع کرده‌اند. این کشورها مسیرهای کشتیرانی با بزرگ‌ترین صادرکننده گاز مایع طبیعی جهان را قطع کرده‌اند. قطر میزبان بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است.

خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد: نامه مربوط به خرید تجهیزات نظامی که توسط وزیر دفاع به امضا رسید، شامل خرید 24 فروند جنگنده پیشرفته «تایفون» است.

این توافقنامه توسط «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر و «مایکل فالون» وزیر دفاع بریتانیا به امضا رسیده است.

وزیر دفاع بریتانیا نیز اعلام کرد: این نخستین قرارداد بزرگ و مهم دفاعی با قطر به شمار می‌رود و مذاکره درباره این قرارداد سال‌ها ادامه داشت. قطر یکی از شرکای راهبردی بریتانیا در منطقه است.

در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است: امیدواریم که این قرارداد به گسترش و تقویت امنیت در سراسر منطقه خلیج فارس کمک کند.

جنگنده تایفون یک پروژه مشترک بین شرکت بی‌اِی‌ای بریتانیا، ایرباس فرانسه و فین مکانیکای ایتالیا است و از 40 هزار فرصت شغلی در بریتانیا حمایت می‌کند.

در بیانیه‌های وزارت دفاع قطر و بریتانیا اشاره‌ای به هزینه این قرارداد نشده است. شرکت بی‌اِی‌ای بریتانیا در سال 2014 موافقت کرده بود تا 72 فروند جنگنده تایفون نیز به ارزش 4.43 میلیارد پوند به رژیم سعودی بفروشد.

فالون روز شنبه در کنفرانسی در لندن تأکید کرد: دولت بریتانیا تلاش‌های خود را برای کمک به شرکت بی‌اِی‌ای افزایش خواهد داد تا جنگنده‌های تایفون بیشتری را بفروشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1396، کدخبر: ۲۵۷۶۳۰. www. defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین