پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
سازمان ملل اعلام کرد به دنبال دو سال جنگ عربستان سعودی علیه یمن، ده میلیون کودک یمنی نیازمند کمک فوری هستند.

شعارسال: دفتر هماهنگی امور انسانی در سازمان ملل اعلام کرد که به دنبال جنگ یمن، بیش از ده میلیون کودک یمنی نیازمند کمک هستند.

دفتر هماهنگی امور انسانی در سازمان ملل در سایت خود نوشت: "درگیری و نزاع در یمن، موجب تشدید نیازهای اساسی برای غیرنظامیان به ویژه کودکان شده و کرامت آنها را خدشه دار کرده است."

بیش از دو سال است که عربستان سعودی با انجام حملات هوایی به مردم بی دفاع یمن، ده ها هزار نفر را شهید و زخمی کرده و تمام زیرساخت های یمن اعم از مدارس، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، موسسات دولتی، و خانه های آن را ویران کرده است.

این جنگ اوضاع انسانی بسیار بدی را به بار آورده است؛ به گونه ای که "استیون اوبراین" -نماینده سازمان ملل در امور انسانی- هشدار داده است که اوضاع در یمن روز به روز وخیم تر می شود و بیش از 19 میلیون یمنی که دو سوم مردم این کشور را شکل می دهد، به شدت نیازمند کمک های فوری هستند.

"یونیسف" نیز در بیانیه ای اعلام کرد طبق آخرین آمار، تعداد مبتلایان به وبا، به ۶۸۱ هزار ۲۰۷ مورد رسیده است که از این تعداد، ۲۰۸۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

یونیسف در بیانیه های پیشین خود اعلام کرده بود که ۱۵۰ هزار کودک زیر پنج سال در یمن، به بیماری وبا که از آوریل گذشته تا کنون به دنبال اوضاع بد بهداشتی شیوع یافته، مبتلا شده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان ، تاریخ انتشار 27 شهریور 96 ، کد مطلب:656279 ، www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین