پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شده از عربستان سعودی بابت توسل به قوانین مبارزه با تروریسم برای سرکوب آزادی بیان و جلوگیری از تحقیقات مستقل درباره حملات ائتلاف تحت رهبری این کشور به یمن انتقاد کرده است.
شعار سال: سازمان ملل در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شده از عربستان سعودی بابت متوسل شدن به قوانین مبارزه با تروریسم برای سرکوب آزادی بیان و جلوگیری از تحقیقات مستقل درباره حملات ائتلاف تحت رهبری این کشور به یمن انتقاد کرده است.

روزنامه گاردین می‌گوید گزارش سازمان ملل متحد بعد از سفر پنج روزه یک نماینده این سازمان به ریاض، پایتخت عربستان سعودی منتشر شده است. مقام‌های عربستان، طبق نوشته روزنامه انگلیسی به این گزارشگر سازمان ملل اجازه دسترسی به زندانهای عربستان را نداده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد همچنین تصریح کرده که در مدت سفرش به ریاض روایت‌های مکرری از دستگیری‌های غیرقانونی، روال نادرست استفاده از دادرسی‌ها در دادگاه، استفاده از شکنجه برای اعتراف و موارد غیرقانونی دیگر دریافت کرده است.

امرسون به طور اخص با نام بردن از ده زندانی که به دلیل انتقاد از خاندان آل‌سعود و با فرایندهای دلخواهانه دستگیر شده‌اند خواستار آزادی آنها شده است.

در این گزارش همچنین آمده است قوانین عربستان برای مبارزه با تروریسم به مقام‌های این کشور اجازه برخوردهای کیفری با آزادی بیان شهروندان را می‌دهد.

امرسون در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت گزارش‌های متعددی که دریافت کرده حاکی از آن است که بسیاری از مدافعان حقوق بشر، نویسندگان، وبلاگ‌نویس‌ها و روزنامه‌نگارها با استناد به همین قوانین دستگیر شده و مورد آزار قرار گرفته‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 13960214000962، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین