پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
براساس یک گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل، کشتار مردم بی دفاع و نقض حقوق بشر در یمن با حملات و بمباران های عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

شعار سال: این گزارش 105 صفحه ای کارشناسان ناظر بر اعمال تحریم های تعیین شده در مورد یمن روز پنجشنبه تقدیم شورای امنیت شده است و رویترز آن را رویت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک ، کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود که به 6 ماه گذشته مربوط می شود، گفتند : ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی یک خانه مسکونی با ساکنان غیر نظامی را در ماه مه در روستای المحله بمباران کردند و ناظران در حال تحقیق در مورد حداقل سه مورد دیگر از بمباران غیر نظامیان از سوی این ائتلاف هستند.

این کارشناسان خاطر نشان کردند که هرچند نتوانسته اند به این کشور شبه جزیره عربستان سفر کنند ولی اطلاعات خود را از راه دور از منابع موثق کسب کرده اند.

این کارگروه کارشناسی گفته است، اطلاعات به دست آمده به عملکرد طرف های درگیر از جمله نیروهای رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن و ائتلاف تحت رهبری عربستان در آن کشور مربوط می شود.

ائتلاف تحت رهبری عربستان در ماه مارس گذشته در حمایت از دولت مستعفی و فراری یمن در این کشور مداخله کرد و در مقابل گروه انصارالله و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن قرار گرفت .

کمیته تحریم های سازمان ملل از اطلاعات کارگروه کارشناسی برای تصمیم گیری در مورد گسترش یا عدم گسترش دامنه تحریم ها در یمن استفاده می کند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که جنگ داخلی یمن باعث شده تا القاعده در شبه حزیره عرب از این جنگ بهره برداری کرده و مناطقی را در جنوب و شرق یمن به تصرف خود در آورد. داعش نیز جای پایی در این کشور یافته است .

در گزارش آمده است : این دو گروه اکنون در حال تضعیف یکدیگر در رقابت بر سر یارگیری هستند و داعش در ماههای مارس و آوریل مقادیر زیادی پول نقد در یمن دریافت کرده است که قرار است از آن برای جذب نیرو ، عملیات سرمایه گذاری و خرید تجهیزات استفاده کند.

گروه القاعده شبه جزیره عرب نیز در حال تقویت تجهیزات جنگی خود در یمن برای برخورداری از دست بالاتر و تصرف اراضی بیشتری در این کشور است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395، کد مطلب: 82175948 (5482520):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین