پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مشاور عالی رئیس جمهوری و دبیرکل مناطق آزاد تجاری گفت: ورود سرمایه خارجی محض، بدهی ارزی برای کشور ایجاد می کند؛ بنابراین اولویت کشور جلب سرمایه گذار خارجی به همراه مدیریت و فناوری است.

شعار سال: اکبر ترکان روز چهارشنبه در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان با بیان اینکه ایران اکنون نیازمند همکاری های بین المللی و تعامل سازنده با دیگر کشورهاست، افزود: ورود سرمایه به تنهایی نمی تواند عامل پیشرفت باشد زیرا حضور سرمایه گذار خارجی است که سرمایه، مدیریت و فناوری را با خود به کشور می آورد و می تواند در توسعه موثر واقع شود.

وی همچنین اظهارکرد: اتکا به بودجه دولت تصور درستی نیست زیرا بودجه دولت نمی تواند به عنوان موتور توسعه کشور باشد و تنها سیاست های دولت است که موتور توسعه و پیشرفت را به حرکت در می آورد.

ترکان با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام کشور بالغ بر 450 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، تصریح کرد: با بودجه سالانه کشور که 30 هزار میلیارد تومان است سال های زیادی طول خواهد کشید که این پروژه ها تکمیل شود و همین امر نشان می دهد که بودجه دولت پاسخگوی تکمیل این پروژه ها نیست.

دبیرکل منطق آزاد تجاری ایران با اشاره به برداشته شدن یک دوره 11 ساله تحریم در روزهای آینده، گفت: تحریم ها به غیر از ایجاد مشکلات مالی، اجتماعی و اقتصادی یک فاصله چشمگیر را با موقعیت فناوری در کشورهای دیگر بوجود آورد.

وی افزود: در سالهای گذشته صنایعی مانند خودرو، پتروشیمی، فولاد و برق در بین دیگر کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بود اما این تحریم ها باعث شد فاصله فناوری در این عرصه ها با دیگر کشورها افزایش پیدا کند.

ترکان ادامه داد: اولویت ما باید سرمایه گذاری در عرصه های فناوری های نو و دیجیتال باشد و بطور کلی باید به سمت صنایعی که با تفکر شکل می گیرد حرکت کنیم.

وی با اشاره به واقعیت های اصفهان در عرصه های گوناگون خاطرنشان کرد: اصفهان از سال 1317 قطب صنعت نساجی ایران بود و عصر فولاد را نیز از سال 1344 آغاز و طی کرد و همچنین در سالهای گذشته از مراکز قطعه سازی در راستای خصوصی سازی بود بنابراین اصفهان باید این عصرها را پشت سر بگذارد و عصر فراصنعتی را آغاز کند.

ترکان تاکید کرد: اصفهان باید وارد صنعت بدون دود شود و صنایعی مانند نساجی، فولاد و اتومبیل و صنایعی از این دست را به استانهای دیگر واگذار کند.

وی افزود: ورود موثر اصفهان به صنعت گردشگری نمادی از ورود به عصر فراصنعتی است.

مشاور عالی رئیس جمهوری با اشاره به وجود متفکران و صاحب نظران برجسته اصفهانی، تصریح کرد: از برجستگان اصفهان تقاضا می کنیم که به صنایع مبتنی بر تفکر و اندیشه بطور جدی ورود کنند.

ترکان افزود: اصفهان باید پیشتاز فراصنعتی در اقتصاد ایران باشد.

مدیر مراکز آزاد اقتصادی و تجاری ایران با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم ها مقدمات ورود کشور به یک موقعیت مناسب فراهم می شود،خاطرنشان کرد: ایران باید جهت ورود به صنایع مبتنی بر تفکر و اندیشه به طور جدی تلاش کند.

همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان از امروز چهارشنبه با شعار ' اصفهان فرصت جهانی و جهانی از فرصت ها ' توسط شهرداری این شهربرپا می شود.

در این همایش 40 هیات اقتصادی و سرمایه گذاری از کشورهای کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، کره جنوبی، اسپانیا، گرجستان، سوئیس، آلمان، عراق، عمان، چین، افغانستان، کانادا، لهستان، روسیه و اتریش و همچنین دو هیات سیاسی از اسپانیا و اتریش حضور دارند.

در این همایش دو روزه قرار است چهار طرح در چهار حوزه انرژی های نو، فناوری اطلاعاتی و صنایع دانش بنیان ، 19 طرح در حوزه گردشگری و در حوزه حمل ونقل عمومی و 4 طرح نیز در حوزه های چند منظوره ارائه شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 دی 1394، کد مطلب: 81918868 (5104904) :www. irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
عملکرد شما چی بوده آقای ترکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین