پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
مگر انتقال پول برای تجارت خارجی، یکی از مشکلات اصلی کشور نیست و ما بخاطر گشایش در بانکداری خارجی، امتیازات فراوان در برجام ندادیم؟ پس چرا ایران که بیشترین فشار تحریم بانکی را در طول تاریخ تحمل کرد، حتی یک پیمان دوجانبه نیز با کشورهای طرف تجارت را پیگیری و اجرا نکرده است؟

شعار سال: مگر انتقال پول برای تجارت خارجی، یکی از مشکلات اصلی کشور نیست و ما بخاطر گشایش در بانکداری خارجی، امتیازات فراوان در برجام ندادیم؟ پس چرا ایران که بیشترین فشار تحریم بانکی را در طول تاریخ تحمل کرد، حتی یک پیمان دوجانبه نیز با کشورهای طرف تجارت را پیگیری و اجرا نکرده است؟

♦️چرا در خواست روسای جمهور روسیه و ترکیه برای امضای پیمان پولی با ایران، توسط بانک مرکزی نادیده گرفته شده است؟

♦️کشورهای عمده طرف تجارت با ایران چند کشور محدود هستند (چین، ترکیه، هند و کره جنوبی). بررسی تجربه دیگر کشورها از جمله روسیه نشان می‌دهد در صورتی که از پیمان دوجانبه با نرخ شناور و تفکیک ابزار محاسبات از ابزار پرداخت و از سامانه پیام‌رسان مستقل استفاده شود، بیش از ۶۰ درصد از تجارت کشور به صورت کامل از محدوده تحریم‌پذیری خارج خواهد شد.

♦️متاسفانه ضعف جدی دانش فنی در بخش ارزی بانک مرکزی باعث قفل شدن تجارت کشور شده است و بجای تلاش برای استفاده از ابزارهای جدید، با استفاده از شانتاژهای رسانه ای سعی شده کم کاری بانک مرکزی و ضعف دانش فنی آن لاپوشانی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نقد منصفانه، تاریخ انتشار 27 شهریور 96، کدمطلب: ---- ، www.naqd-monsefane.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین