پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی گفت: برجام زمینه برقراری و ارتباط با اتحادیه اروپا برای دست یابی به نهال و بذر اصلاح شده کشاورزی را برای فعالان این بخش در کشور فراهم کرده است.

شعار سال: معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی گفت: برجام زمینه برقراری و ارتباط با اتحادیه اروپا برای دست یابی به نهال و بذر اصلاح شده کشاورزی را برای فعالان این بخش در کشور فراهم کرده است.

محمدعلی طهماسبی درآئین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در دشت پلنگ دشتی افزود:درحوزه دام و طیور نیز نیازمند به همکار ی بیشتربا اتحادیه اروپا هستیم .

وی بااشاره به اینکه سالیانه بیش از ۵ میلیون تن مرکبات درکشور تولید می شود یادآورشد: دشت پلنگ شهرستان دشتی می تواند به قطب اول تولید مرکبات به وی‍ژه لیمو ترش استان بوشهر و جنوب کشور تبدیل شود.

وی افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۱۰۰ درصد مزارع کشاورزی و باغات این دشت فرصت خوبی برای اجرای طرح های تولیدی محصولات کشاورزی و مرکبات با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی این منطقه است.

طهماسبی گفت:در زمان حاضر برخی از حشره‌ها خسارت زیادی به باغات کشور وارد کرده است که ضرورت دارد کشاورزان در خرید و غرس نهال‌های خود دقت و نظارت بهتری داشته باشند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: بیماری جاروک چندین هزار هکتار از لیموترش‌های منطقه جنوب کشور را نابود کرده است.

وی تاکید کرد: بیماری جاروک به‌ وسیله نوعی حشره کوچک از شیره درختان لیمو از درخت آلوده به درخت سالم منتقل می‌کند .

طهماسبی اضافه کرد:باید مدیران و کارشناسان کشاورزی ازکاشت ارقام مرکباتی که در برابر بیماری جاروک حساس هستند جلوگیری کنند و از ارقام بومی مقاوم مانند پرشین لایم استفاده کنند و در احداث باغات جدید نیز از نهال‌های گواهی‌شده و عاری از بیماری با پایه‌های مقاوم اقدام کنند.

طهماسبی گفت:درایران بیش از ۴۰۰ اقلیم بزرگ و کوچک وجود دارد که ویترینی از تنوع اقلیمی و زیستی است و این امر سبب شده که تولید محصولات گلخانه‌ای درکشور توسعه یابد.

وی افزود: امروز یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه کاهش خام فروشی محصولات کشاورزی است.

وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم در استان بوشهر نیز باید کارخانه و صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات و محصولات کشاورزی استان ایجاد شود و دولت نیز از زنجیر تولید حمایت می‌کنند.

طهماسبی افزود: دولت برای توسعه صنایع و اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت شش ‌درصدی است و مردم باید از این فرصت استفاده بیشتری کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صنعت غذا و کشاورزی ، تاریخ انتشار 22بهمن 96، کدمطلب: ----- ، www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
یعنی کل ثمره برجام دسترسی به بذره؟؟؟؟
ارزششو داشت؟بعد خودمون نمیتونستیم بهش برسیم ایا؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین