پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: زندگی در مناطق‌ کم برخوردار به معنای آسیب دیدگی نیست.

شعار سال: داریوش بیات نژاد اظهارکرد: در طول چهار سال خدمت دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی برای خدمات رسانی به مناطق حاشیه‌ای صورت‌ گرفته است.

وی ادامه داد: دولت قبل بسیاری از دستگاه ها را موظف‌کرده بود تا به مشکلات ساکنان مناطق‌کم برخوردار و سکونتگاه‌های غیر رسمی رسیدگی‌ کنند تا شرایط زندگی‌ آن ها نیز تسهیل شود.

وی افزود: متاسفانه در اکثر اظهارنظرها درباره مناطق حاشیه‌ای می‌شنویم‌ که ساکنان این مناطق آسیب دیده و مستعد جرم و رفتارهای مخالف هنجارهای اجتماعی هستند که این به هیچ وجه درست نیست.

وی توضیح داد: بسیاری از ساکنان این مناطق انسان‌های شریفی هستند که علی رغم محدودیت‌ها و محرومیت‌های مالی با حفظ عزت نفس زندگی خود را سپری می‌کنند.

این مسئول ابرازکرد: البته نباید از این واقعیت ‌گذشت ‌که در مناطق محروم به دلیل‌ کمبود امکانات رفاهی، اجتماعی، بهداشتی ، آموزشی و ... به نسبت سایرمناطق کمتر است و همین امر مشکلاتی را درپی دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز اظهارکرد: همه مردم حق استفاده یکسان از امکانات و خدمات مختص شهروندان را دارند و نباید به صرف اینکه در مناطق محروم زندگی می‌کنند از این خدمات بی‌بهره بمانند.

بیات نژاد ادامه داد: بدیهی است اگر در منطقه‌ای متناسب با نیازهای ساکنان ‌کتابخانه ، مرکز درمانی، سالن تئاتر، فرهنگسرا، مدرسه و... وجود نداشته باشد، آسیب‌هایی متوجه این افراد خواهد شد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 12 میلیون نفر درکشور در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار زندگی میکنند که این‌آمار به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: برای‌کاهش این آمار مسئولان باید ارائه عادلانه خدمات در تمامی مناطق شهرها را جزء مهمترین اهداف خود قرار دهند و در این خصوص تبعیضی بین مناطق مرفه نشین و محروم قائل نشوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 4 مهر 96، کد مطلب: 967-2690-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین