پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
ژاپن 10 مدرسه پیش ساخته برای نصب در مناطق محروم تحویل آموزش و پرورش لرستان داد.

شعارسال: مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: صبح امروز 10 مدرسه پیش ساخته اهدایی کشور ژاپن تحویل آموزش و پرورش لرستان شد.

خدا نظر دریکوند افزود: با نصب این تعداد مدرسه پیش ساخته در مناطق سختگذر و عشایری میانکوه شرقی و غربی امکان تحصیل 100 دانش آموز این مناطق در فضای مطلوب فراهم شد.

اهداء این تعداد مدرسه پیش ساخته به آموزش و پرورش در راستای کمک های سازمان ملل برای ارتقاء کیفیت تحصیل در کشورهای در حال توسعه و نیز تفاهم فی مابین کشور ژاپن و مسئولان استان لرستان صورت گرفته و برای ساخت آنها کشور ژاپن یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری لرستان گفته 462 مدرسه در مناطق عشایری و سخت گذر استان وجود دارد که از این تعداد 178 مدرسه پیش ساخته و بقیه ساختمانی، چادری، گپری و خشتی گلی است.

به گفته نصر الله بازگیر برای حذف مدارس کپری، خشتی گلی و چادری از نظام آموزش و پرورش عشایری لرستان 54 مدرسه پیش ساخته دیگر نیاز است.

5 هزار و 100 دانش آموز در 462 مدرسه منطقه عشایری لرستان مشغول تحصیل هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 4مهر1396، کدخبر: 1823720: www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین