پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین از شبکه افلاک لرستان با اشاره به ساماندهی فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت : فرهنگیان می توانند راهکارهای خود را برای تدوین فرایند جدید به رایانامه shayesteh@medu.ir ارسال کنند.

شعار سالخدانظر دریکوندشایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدارس را از جمله راهبردهای آموزش و پرورش برشمردو افزود : بر اساس این فرایند تمام کسانی که توانایی و شرایط لازم را دارند می‌توانند کاندیدای مدیریت شوند تا تنها معيار انتخاب مدیر مدرسه شناخت مدیر منطقه از او نباشد.

وی خاطر نشان کرد : سازوکار این فراخوان این‌گونه است که سامانه‌ای ایجاد می شود تا چنانچه مدیری خواست از پست مدیریت مدرسه خارج شود؛ تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند و شرایط لازم را دارند در آن سامانه کاندیداتوری خود را اعلام می‌کنند.

دریکوند ادامه داد: سامانه به‌صورت هوشمند شرایط اعلام‌شده از طرف افراد و شرایط استاندارد را چک می‌کند و امتیازها را به کمیته‌ای ارائه می‌دهند و کمیته آن امتیازها را بررسی می‌کند و با بعضی‌ها مصاحبه می‌کند؛ و لیست نفرات برتر را به روسای آموزش و پرورش اعلام می کند

وی اضافه کرد : فهرست امتیازها در دست رئیس منطقه گذاشته می‌شود و رئیس منطقه می‌تواند از میان آن‌هایی که توانایی و امتیاز لازم را دارند مدیر مدرسه را انتخاب می‌کند.

دریکوند از فرهنگیان خواست تا نظراتو پیشنهادات خود را به رایانامهshayesteh@medu.irبفرستند

دریکوند در ادامه تاکید کرد : این اقدام می تواند مقدمات شایسته‌ سالاری را در آموزش ‌و پرورش فراهم کند

وی در ادامه سخنان خود به تنگناهای مالی آموزش و پرورش اشاره کردو افزود : مدارس با مشکلات مادی مواجهند و بدون مشارکت خانواده ها قادر به انجام رسالت خود نیستند ؛ اما این مشارکت باید داوطلبانه ، خیرخواهانه و اختیاری باشدو ما به هیچ وجه نمی پذیریم دانش آموزی برای مشارکت تحت فشار قرار گیرد و مجبور به مشارکت شود.

دریکوند در ادامه تعدد مدارس را مانعی در مسیر رقابتی شدن فضای مدارس عنوان کردو گفت : بنای کار معلم در کلاس درس کتاب های درسی است و بیشترین تاکید بر آموزش محتوای کتب درسی است و هیچ معلمی مجاز نیست دانش آموزان را مجبور به تهیه کتب کمک آموزشی کندو یا محتوای کتب کمک آموزشی خاصی را در کلاس درس تدریس کند.

وی در ادامه به دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کردو گفت : هدف از این دعوت طرح مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رفع موانع پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت بود .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت آموزش و پرورش، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:8t7WeJEy ، www.medu.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین