پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
رییس‌ جمهوری در پیامی به آقای 'شی جین پینگ' رییس جمهور چین، فرا رسیدن شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط این دو کشور متمدن و بزرگ آسیایی در تمامی زمینه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به رییس جمهور چین آمده است: فرا رسیدن شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

در ادامه این پیام بیان شده است: امیدوارم با عنایت به سابقه دیرینه روابط دو کشور و برنامه‌های تنظیم شده برای تحکیم همکاری‌های فیمابین، در دوره جدید نیز شاهد گسترش و تقویت بیش از پیش روابط دو کشور متمدن و بزرگ آسیایی در تمامی زمینه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.سلامتی و موفقیت آن جناب و پیشرفت و سربلندی مردم چین را آرزومندم.
به گزارش ایرنا، جمهوری خلق چین در شرق قاره آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد و با حدود 9 میلیون و 600 هزار کیلومتر مربع مساحت، در آسیا بزرگ ترین کشور و در جهان سومین کشور بزرگ پس از روسیه و کانادا است.
چین دارای 22 استان و 5 ناحیه خودمختار و چهار شهرداری عمده (پکن، شانگهای، تیان جینگ و چونچینگ) و دو ناحیه ویژه اداری است.
روز اول اکتبر ( یکشنبه) مصادف با روزملی چین است و همه ساله در چنین ایامی مردم این کشور هفت روز تعطیلات رسمی دارند که به هفته تعطیلات طلایی موسوم است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 مهرماه 96، کد خبر 82681888 : ،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین