پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سیستان و بلوچستان، در بسیاری از شاخص‌ها به خصوص در بحث خانواده و اجتماعی رشد و توسعه، یافته است.

شعار سال: معصومه ابتکار در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اهمیت حوزه فعالیت‌های زنان در عرصه های مختلف سیاسی، مدیریتی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی دولت تدبیر و امید زمینه را برای فعالیت گسترده زنان کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: در طرح‌ها و برنامه‌ریزیهای کشور باید نقش متعادل جنسیتی برای زنان داشته باشیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: تغییرات بسیار خوب و مثبتی در سیاست های اجتماعی در سطح ملی برای بانوان داشته ایم که در این زمینه باید نگاه متعادل به نقش زنان در برنامه ریزی‌های کشور بیشتر شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه به کار آفرینی زنان سرپرستان خانوار اشاره داشت و گفت: باید از این قشر در همه سطوح حمایت شود و به زنان روستایی نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای بشود.

وی در ادامه گفت: استان سیستان و بلوچستان نگاه متعادل و همه جانبه و در همه سطوح به زنان دارد که باید این کار ادامه یابد و در این زمینه ما باید سیستان وبلوچستان را به عنوان یک نمونه موفق از استان‌ها در داشتن نگاه متعادل در زمینه زنان و خانواده معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نگاه متعادل جنسیتی در تمامی سطوح لازم است، گفت: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده تمام ادارات و سازمان‌ها سهم بانوان را رعایت کنند تا همه از سهم برابر در برخورداری از امکانات و خدمات برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال تدوین جایزه ملی خانواده هستیم که اگر محقق شود، قطعا این استان کاندید نخست دریافت آن است زیرا در حوزه های مختلف در زمینه بانوان این استان بسیار خوب درخشیده است.

وی گفت: در بحث سواد آموزی بانوان و بازماندگان از تحصیل مباحث فرهنگی نداریم و مشکل عدم دسترسی و مشکلات مادی است و این بسیار ارزشمند و امیدبخش است که دختران به سمت کلاس درس تمایل دارند.

ابتکار ادامه داد: سیستان و بلوچستان از بدترین شرایط سال ۹۲ به شرایط خوب امروز در زمینه موضوعات مربوط به بانوان رسیده است.

وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی زمینه را برای برطرف کردن مشکلات و آسیب های اجتماعی فراهم کنیم.

ابتکار با بیان اینکه خانواده رکن اصلی توسعه جامعه است، افزود: در برنامه ششم توسعه در ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ این است که برنامه ریزی تمام ادارات و سازمان ها سهم بانوان را رعایت کنند تا همه از سهم برابر در برخورداری از امکانات و خدمات برخوردار باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 4 مهر 96، کد مطلب: 96070402669: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین