پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
نایب‌رئیس شورای شهر قم گفت: زیباسازی شهری و منظره زیبا و آرام شهری بدون ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم در سطح شهر قابل‌دستیابی نیست، بنابراین شهرداری باید برای حل این معضل برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت دقیق علمی و منطقی را تهیه و تدوین کند.

شعار سال: حسن بختیاری در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اخذ مجوز کاهش عوارض ارزش‌افزوده در خیابان فردوسی اظهار داشت: این کاهش عوارض شش ماهه است و امیدواریم شهرداری در سال 97 فکری منطقی و ریشه‌ای برای این خیابان داشته باشد.

وی بابیان دلایل اخذ مجوز کاهش عوارض در خیابان 55 متری فردوسی افزود: ازآنجایی‌که این خیابان عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده است، شهرداری می‌تواند حقوق قانونی خود را از آن استیفا کند و کاهش عوارض ارزش‌افزوده تا میزان 65 درصد نیز صرفاً به خاطر رفاه حال مردم در شرایط رکود اقتصادی انجام‌گرفته است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر ضرورت ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروش‌های سطح شهر گفت: ساماندهی وانت‌بارها و عوامل سد معبر حرکت بر روی شمشیر دو لبه است که ازاین‌رو ظرافت و دقت در انجام آن بسیار ضرورت دارد.

بختیاری بابیان اهمیت آموزش‌های موردنیاز مأموران رفع سد معبر تصریح کرد: آموزش عوامل سد معبر باید به‌صورت جدی پیگیری شود، چراکه یکی از مهم‌ترین دلایل مشاهده رفتارهای قهرآمیز و زننده توسط مأموران سد معابر شهری آموزش‌های ناکافی و غیراصولی است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از عدم پایبندی پیمانکاران طرف حساب شهرداری به مفاد قراردادهای فی‌مابین تأکید کرد: پیمانکاران در آموزش مأموران سد معبر موفق عمل‌نکرده‌اند و شهرداری باید شخصاً متولی این امر خطیر و حساس شود.

وی با انتقاد از صرف برخوردهای قهرآمیز مأموران سد معبر شهرداری ادامه داد: برخوردهای تند و قهرآمیز بدون در نظر گرفتن زمینه‌ها و به وجود نیاوردن زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی وانت‌بارها، راه به‌جایی نخواهد برد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر عوامل توسعه پایدار شهری تصریح کرد: زیباسازی شهری و منظره زیبا و آرام شهری بدون ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم در سطح شهر قابل‌دستیابی نیست، بنابراین شهرداری باید برای حل این معضل برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت دقیق علمی و منطقی را تهیه و تدوین کند.

بختیاری ایمنی نامناسب شهر قم در بخش‌های مختلف را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در بخش ایمنی در سال‌های اخیر اقداماتی صورت گرفته که حجم این اقدامات در ایمن‌سازی برق چشمگیر گیرتر است اما وضعیت شهر قم در یک نگاه کلی در مبحث ایمنی نامناسب است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر باید به‌صورت جدی‌تر در دستور کار عوامل شهرداری قرار بگیرد که بروز دو حادثه نسبتاً مشابه در عرض کمتر از 10 روز ضرورت این امر را بیشتر از هر زمان دیگری کرده است.

بختیاری با تأکید بر خسارات فراوان مالی و جانی حاصل از حریق و دیگر اتفاقات غیرمترقبه در اماکن غیر ایمن شهر تصریح کرد: شناسایی نقاط و مکان‌های غیر ایمن باید به‌صورت موردی و تخصصی انجام بگیرد تا شاهد کاهش این قبیل اتفاقات تلخ در شهر باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 11 مهر 96، کد مطلب: 1535056: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین