پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد متاسفانه در خصوص مقابله با خروج یکی از طرفین از توافقنامه برجام، کشورمان عملا نمی تواند اقدام خاصی انجام دهد و به عبارتی مخمصه حقوقی است.

شعارسال: ابوالفضل ابوترابی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته توافقنامه برجام در مواجه با خروج هر یک از کشورهای 1+5 از این توافقنامه، گفت: متاسفانه برجام با عجله تهیه شده و در خصوص مقابله با خروج یکی از طرفین از توافقنامه عملا نمی توانیم اقدام خاصی انجام دهیم که از جمله ضعف های برجام تلقی می شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر می توان اذعان کرد که برجام نقض شده زیرا تحریم های ظالمانه غربی ها روی کاغذ رفع شده اما در عمل اتفاق قابل توجهی رخ نداده است و تغییری در زندگی مردم نیز مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: در این بین نیز بر اساس بندهای 26 الی 29 توافقنامه برجام، روح برجام نقض شده است و می توان آن را بیان کرد؛ به عنوان مثال در متن بند 29 برجام منتشر شده توسط وزارت خارجه اشاره شده که اتحادیه اروپایی و دولت های عضو و همچنین ایالات متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تاثیرگذاری خصمانه و مستقیم بر عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهدات‏شان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت ‏آمیز این برجام خودداری خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی از راهکارهای اقدام متقابل در صورت خروج از برجام، بازگشت به حالت اولیه قبل از انعقاد برجام است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجام در زمینه مقابله با برخی مشکلات مانند نقض یکطرفه، مخمصه حقوقی تلقی می شود زیرا در تهیه آن عجله شده است؛ از این رو دشمن از خلاءهای موجود نیز بهره کافی را برده و تلاش می کند اقداماتی انجام دهد که به ضرر کشورمان تمام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 16 مهر 1396، کدخبر: 351184، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین