پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
جانشین فرمانده ناجا گفت: از پلیس پیشگیری انتظار داریم با سرعت، دقت و صحت عمل موضوعات را پیگیری کند و در ماموریت‌هایش تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه قائل نشود.

شعارسال: سردار اسکندر مومنی در مراسم رونمایی از طرح‌های آی تی و الکترونیک که در کلانتری 197 نارمک برگزار شد با اشاره به اینکه در کل جغرافیای کشور پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها حضور دارند، گفت: سه هزار پاسگاه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و در همه پهنه ایران گسترش دارند. همچنین حجم مراجعات مردم به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها بیش از دیگر بخش‌های پلیس بوده و در حقیقت پلیس پیشگیری از نظر کمی و کیفی بزرگترین بخش از نیروهای پلیس است و ما بیشترین مراجعات مردم را در حوزه پلیس پیشگیری و پاسگاه‌ها شاهد هستیم.

او با اشاره به تفاوت پلیس پیشگیری با دیگر حوزه‌های پلیس گفت: دیگر پایگاه‌های پلیس در حوزه سرزمینی خود یک ماموریت خاص را پیگیری می‌کنند اما پلیس پیشگیری در حوزه ماموریت سرزمینی خود تمام موضوعات را پیگیری کرده و باید نسبت به مردم و مسئولان مافوق خود پاسخگو باشد. بنابراین همه این موارد موجب شده تا پلیس پیشگیری جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

او با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و همچنین فرماندهی ناجا درباره عملکرد کلانتری‌ها گفت: با توجه به این تاکیدات، شورای عالی تحول تشکیل شد که بزرگ‌ترین ماموریت آن ایجاد تحول بنیادین در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برای خدمت‌گذاری بهتر به مردم است.

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: ما از پلیس پیشگیری انتظار داریم با سرعت، دقت و صحت عمل موضوعات را پیگیری کند و در ماموریت‌هایش تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه قائل نشود. با توجه به ازدیاد خدمات به صورت دستی و سنتی مانند گذشته نمی‌توان امنیت را تامین کرد.

سردار مومنی ادامه داد: در جامعه نوین باید از تکنولوژی‌های نوین نیز استفاده شود و همان طور که جامعه به روز شده و فناوری‌های جدید مطرح می‌شوند روش‌های مجرمین برای ارتکاب جرائم تغییر کرده و به صورت سنتی نمی‌توان با جرائم مدرن مقابله کرد از همین رو ابزار و تکنولوژی باید به کمک پلیس بیاید. استفاده از این سامانه‌ها و تکنولوژی می‌تواند آرامش را برای مردم به همراه داشته باشد.

سردار مومنی با اشاره به سامانه‌های رونمایی شده در این طرح گفت: در گذشته ممکن بود؛ مسائلی در کشف جرم تاثیر نداشته باشد، اما امروز این موارد در کشف جرائم اهمیت دارد از همین رو استفاده از سامانه‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. امروز صحنه جرم و آرایش جرائم با یکدیگر متفاوت است، بنابراین سامانه هوشمند تحلیل جرائم می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

معاون فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مردم به امنیت و آرامش نیاز دارند، گفت:‌ استفاده از تکنولوژی‌ و فناوری‌های روز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که امنیت و آرامش را به همراه دارد.

سردار مومنی تاکید کرد: این سامانه‌ها که امروز رونمایی می‌شوند در صحنه عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به مفهوم این نیست که ما در همه پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها شاهد این تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها باشیم بلکه کارهای مطالعاتی و بررسی‌ها انجام شده و امروز به صورت پایلوت این سامانه‌ها در تهران راه‌اندازی می‌شود و در آینده در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت البته اگر در عمل نیاز به اصلاحات باشد آن اصلاحات اعمال شده و این فناوری‌ها آرام آرام به سراسر کشور تعمیم و گسترش می‌یابد، بنابراین امروز آغاز یک کار گسترده است که نتایج آن را در آینده خواهیم دید و قطعا محصول آن افزایش امنیت و ایجاد آرامش است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 17مهر1396، کدخبر: 544386: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین