پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه ايران به دنبال توسعه روابط خود با کشورهاي همسايه است، ارمنستان را داراي جايگاهي بسيار مهم در سياست خارجي کشورمان دانست.

شعارسال:  اسحاق جهانگيري ظهر امروز در نشست مطبوعاتي خود به همراه نخست وزير ارمنستان با خير مقدم به نخست وزير اين کشور و هيات همراه اظهار کرد: دو کشور در يک حوزه تمدني، فرهنگي و جغرافيايي قرار دارند و روابط بسيار قديمي بر مبناي مشترکات مردم خود را دارند. اين روابط هميشه از ثبات برخوردار بوده و ان‌شاءالله در آينده هم اين گونه خواهد بود.

وي افزود: هموطنان ارمني ما ارتباط بسيار خوبي با مردم ارمنستان دارند و همين ارتباط پلي براي توسعه روابط دو کشور است. ارمنستان از جايگاه بسيار مهمي در سياست خارجي ايران برخوردار بوده و ما هيچ سقف و محدوديتي براي همکاري‌هاي اقتصادي،‌ سياسي و فرهنگي با اين کشور نداريم.
جهانگيري با بيان اينکه اين سفر مي‌تواند به توسعه روابط دو کشور مخصوصا در زمينه اقتصادي کمک ويژه‌اي کند، خاطر نشان کرد: در مذاکرات انجام شده در توسعه روابط اقتصادي و رفع موانع موجود تاکيد شد. ارمنستان عضو اتحاديه اوراسيا است و روابط خوبي با اتحاديه اروپا هم دارد که مي‌توان از اين ظرفيت بهره برد.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: در زمينه انرژي مخصوصا برق و گاز،‌ کشاورزي،‌ صنايع تبديلي، شرکت‌هاي فني و مهندسي،‌ حمل و نقل‌،‌ علمي و فرهنگي همکاري‌هاي مناسبي پيش بيني شده است. ارمنستان يکي از محورهايي است که مي‌توان بين خليج فارس و درياي سياه ارتباط برقرار کنيم.  ما در زمينه انتقال برق خط سومي در حال احداث داريم و در زمينه افزايش صادرات گاز نيز برنامه داريم.
وي دهمچنين گفت: منطقه آزاد ارس فرصت خوبي براي مشارکت بخش خصوصي دو کشور است و اميدواريم تجار و بخش خصوصي ايران از فرصت روابط توسعه دو کشور بهره ببرند.
در ادامه کارن کاراپتيان نخست وزير ارمنستان با ابراز تشکر از استقبال گرم ايران گفت: ما با اوقات خوبي به کشور دوست خود سفر کرديم و با اوقات خوبي از مذاکرات خارج شديم و به آينده خوش بين هستيم.
وي با بيان اينکه ملاقات‌هاي خيلي سازنده و صميمي با مقامات ايران داشتيم، اظهار داشت: موضوعاتي که آقاي جهانگيري اشاره کردند، مورد تاکيد ما است و ما هم همان عقايد را داريم. ما در توسعه روابط دو کشور تاکيد داشته و علاقه‌منديم شرکت‌هاي ايراني بيشتري وارد بازار ارمنستان شوند.
نخست وزير ارمنستان ادامه داد: ما آماده‌ايم حجم مبادلات تجاري دو کشور را بيشتر کرده و موانع موجود را برطرف کنيم. علاقه منديم آقاي جهانگيري هم سفر رسمي به ارمنستان داشته باشند تا درباره مذاکرات انجام شده به جمع بندي نهايي برسيم.

وي در پايان با بيان اينکه در اين مذاکرات درباره همکاري هاي منطقه‌اي نيز گفت‌وگو شد، گفت: ما از نقطه نظرات متوازن ايران درباره مناقشه قره باغ تشکر داريم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 17 مهرماه 96، کد خبر:20171009141112156 ، www.aryanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین