پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: طرح کانون مدرسه در دوره‌های گذشته به شکل کوتاه مدت اجرا می‌شد اما از سال تحصیلی جدید معلمان با شیوه‌های غیرمستقیم ارایه مفاهیم درسی به دانش‌آموزان به صورت دراز مدت آشنا می‌شوند.

شعار سال: ناهید سلیمانی احمدی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: همان‌گونه که در تمام دنیا آموزش غیررسمی نقش مهمی در آموزش و پرورش دارد کانون پرورش فکری کودکان نیز با یک نگاه ویژه به آموزش نگاه می‌کند.

وی بیان کرد: در آموزش غیر رسمی بازی و شادی و لذت بردن کودک جز آموزش محسوب می‌شود و کانون با همین رویکرد و با این نگاه سعی در پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان، کانون و آموزش و پرورش را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: با توجه به این‌که مخاطبان ما در مدرسه و کانون مشترک است، ارتباط این دو سازمان با یکدیگر خروجی بهتری در بحث تربیت و پرورش کودکان به دنبال دارد.

سلیمانی از اجرای طرح کانون مدرسه در دور جدید از سال تحصیل با رویکرد جدید خبر داد و افزود: این طرح در دوره‌های گذشته به شکل کوتاه مدت اجرا می‌شده است اما در دور جدید طرح کانون مدرسه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هر یک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار می‌کنند و حداقل در دو روز هفته از هر مدرسه دانش‌آموزان یک کلاس به همراه معلمان خود در مراکز حضور می‌یابند.

به گفته وی، در این طرح یکی از درس‌های کتاب‌های فارسی، علوم، اجتماعی، و هدیه‌های آسمانی در قالب فعالیت‌های فرهنگی‌هنری شامل قصه‌گویی، نمایش، نقاشی، کاردستی بهدانش‌آموزان ارایه می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیشتر معلمان با شیوه‌های غیرمستقیم ارایه مفاهیم درسی به دانش‌آموزان و معرفی و علاقه مند کردن دانش آموزان مدارس به فعالیت های کانون و استمرار و پایداری عضویت داوطلبان و علاقه مندان عنوان کرد.

سلیمانی ایجاد فضای بانشاط کانونی، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری در مدارس، شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به ادامه فعالیت‌های فرهنگی‌هنری را از دیگر اهدافی این طرح برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان گفت: با توجه به این‌که ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون وجود ندارد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برخی از روزهای اجرای این طرح نیز مربیان مراکز کانون در مدارس حضور می‌یابند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری در مدرسه‌ها می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که کانون بیش از 40 فعالیت فرهنگی، ادبی وهنری دارد که همه آن‌ها ارتباط مستقیم با مفاهیم دینی وتربیتی دارند، آمادگی کامل کانون را در زمینه‌‌های برگزاری‌های اردوهای علمی در مرکز تخصصی علوم اعلام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 18 مهر 96، کد مطلب: 1541534: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین