پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
در حالی که امروز رئیس جمهور آمریکا برای بررسی «گزینه های دیگر» در قبال پیونگ یانگ با سران نظامی دیدار کرده دو بمب افکن آمریکایی بر فراز دریای ژاپن و مجاورت مرز کره شمالی اقدام به پرواز آزمایشی کردند.

شعار سال: در پی آخرین آزمایش اتمی کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی اقدام به برگزاری یکمانور نظامی مشترکدر شبه جزیره کره کرده اند، در همین راستا دوجت آمریکایینیز به همراه جنگنده های کره جنوبی به پرواز درآمدند. گفته شده جت های آمریکایی از نوع بمب افکن های B-1B هستند.

این مانور که «وفاداری خلل ناپذیر» نامیده شده در جزیره گوام آغاز شده و سربازان ژاپنی نیز در برنامه های دیشب آن شرکت داشتند. واشنگتن اعلام کرده با این رزمایش قصد دارد وفادارای خود نسبت به امنیت و ثبات منطقه را به نمایش بگذارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا همزمان با این رزمایش با مشاوران نظامی خود دیداری داشته تا به بررسی اوضاع بحران در شبه جزیره کره بپردازد. «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و نیز اعضای دیگر شورای امنیت ملی آمریکا در این نشست شرکت کردند.

ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی سال 2016 با انتقاد از اوباما اعلام کرد که به محض ورود به کاخ سفید «راهکاری قطعی و فوری» برای بحران کره به کار خواهد بست، با این حال در 10 ماه گذشته این بحران همچنان ادامه دارد و بیش از پیش شدت یافته است.

هکاطلاعات محرمانه ارتش کره جنوبی

از سوی دیگر وزارت دفاع کره جنوبی امروز از دزدی اطلاعات طبقه بندی ارتش این کشور توسط هکرهای کره شمالی خبر داد. در میان این اطلاعات دزدیده‌شده برنامه مخفی کره جنوبی و نیروهای آمریکایی برای برکناری رهبر کره شمالی کیم جونگ اون از قدرت در صورت ضرورت نیز وجود داشته است.

بر اساس گفته‌های یک نماینده حزب حاکم دمکراتیک کره جنوبی، اطلاعات به سرقت رفته همچنین شامل اطلاعاتی درباره امکانات نظامی کره جنوبی بوده است. این حمله هکری در سپتامبر ۲۰۱۶ سال گذشته میلادی انجام شده و آنگونه که وزارت دفاع کره جنوبی گفته بسیار گسترده بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کدمطلب:۱۸۹۹۲۹، www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین