پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ‌گفت: افزایش قیمت دلار فرصت‌سازی اندکی دارد زیرا حجم صادراتی که داریم خیلی قابل توجه نیست که به این فکر کنیم که این افزایش قیمت برای صادرکنندگان اتفاق خوبی را رقم می‌زند.

شعار سال: فرامرز مرادی اظهار کرد: ارزش قیمت دلار در اصل باید چیزی بیش از آنچه که تاکنون بوده، باشد و دولت با اعمال سیاست‌های خود قیمت ارز را پایین نگه میدارد که ارزش پول ایران را حفظ کند.

وی ادامه داد: از طرفی این تنش‌ها باعث شده مردم برای خرید دلار شوق نشان بدهند. بر همین اساس تقاضا بالا رفته و قیمت دلار هم افزایش پیدا کرده است.

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد که مانع افزایش قیمت ارز خواهند شد، تصریح کرد: اگر قیمت دلار در همین حد باشد، گمان نمی‌کنم بر تولیدات و صادرات ما تاثیر بگذارد. اگر قیمت افزایش پیدا کند، تاثیر خوبی بر صادرات خواهد گذاشت ولی برای تولیدات داخلی تورم ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دلار فرصت‌سازی اندکی دارد زیرا حجم صادراتی که داریم خیلی قابل توجه نیست که به این فکر کنیم که این افزایش قیمت برای صادرکنندگان اتفاق خوبی را رقم می‌زند. همچنین بخشی از مواد اولیه ما از خارج از کشور وارد می‌شود که این امر در قیمت تمام شده نیز تاثیر می‌گذارد.

همچنین باقر معبودی‌نژاد، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار درگیری لفظی بین ایران و آمریکاست. متاسفانه در چند روز اخیر قیمت دلار تا 4100 تومان هم رسید ولی امروز با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: روزانه دولت دلارهایی را به بازار تزریق می‌کند که کافی است و بیشتر از این نیاز بازار نیست. به عقیده من قیمت دلار دولتی موقت بوده و در چند روز آینده قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه چون افزایش قیمت دلار موقتی است، به عقیده من بر وضعیت تولیدات و صادرات ما تاثیری نمی‌گذارد، عنوان کرد: اما باز هم خللی وجود دارد و آن این است که وقتی ارز دو نرخی می‌شود و نرخ‌ها کاذب است، تاثیر مستقیمی بر صادرات و واردات می‌گذارد.

معبودی‌نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت دلار پایدار نخواهد بود و به عقیده من نهایتا تا شنبه هفته آینده آرامش به بازار باز خواهد گشت، تصریح کرد: همچنین سکه و طلا افزایش چشم‌گیر اونس جهانی نداشت و در حال حاضر هر اونس بین 10 تا 15 دلار است اما بحث افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر روی قیمت طلا و سکه خواهد گذاشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 20 مهر 96، کد مطلب: 96072011062: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین