پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که مخالفت دولت آمریکا با توافق هسته ای (ایران و گروه 1+5) موجب ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا می شود و اروپایی ها را به سمت موضع مشترک با روسیه و چین سوق می دهد.

شعارسال: زیگمار گابریل در گفت وگویی با گروه مطبوعاتی RND آلمان گفت: مساله الزامی این است که اروپا در این موضوع وحدت خود را حفظ کند.

وی افزود: ما باید به آمریکا بگوییم که رفتار آنها در قبال موضوع ایران موجب می شود که اروپایی ها به سمت موضع مشترکی با روسیه و چین علیه آمریکا سوق پیدا کنند.

مقامات ارشد اتحادیه اروپا و آلمان بارها بر حمایت خود از برجام تاکید کرده و گفته اند که خروج آمریکا از توافق هسته ای موجب انزوای آمریکا خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آلمان چهارشنبه شب با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در برجام، تاکید کردند: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند باشد، اروپا نیز بر این تعهدات و پایبندی خود استوار خواهد ماند.

در رایزنی های تلفنی شب (چهارشنبه) 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گابریل با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، بر لزوم پایبندی همه طرف ها به توافق هسته ای میان ایران و 1+5 تاکید شد.

این دو مقام ارشد اروپایی بر پایبندی اروپا نسبت به برجام تاکید و خاطر نشان کردند، ایران با توجه به پایبندی کامل به تعهدات خود، باید بتواند به صورت کامل از مزایای اقتصادی ناشی از این توافق بهره مند شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21مهر1396، کدخبر: 82694087: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین