پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که چندین بار از مواضع آمریکا در قبال برجام انتقاد کرده، گفت: تمام طرف های شرکت کننده در برجام آشکارا اعلام کرده و اصرار دارند که واشنگتن باید مفاد این توافق بین المللی را اجرا کند.

شعار سال: لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آلن متوه نیامیت وزیر خارجه بروندی با تاکید بر تداوم موضع حمایت مسکو از اجرای برجام، تصریح کرد: خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران و 1+5 از دیدگاه حقوقی دشوار است زیرا برجام توافقی بین المللی به شمار می رود.

خبرگزاری اینترفکس روز جمعه به نقل از سخنان وزیر امور خارجه روسیه نوشت: در برجام ساز و کاری برای بررسی ایرادها و انتقادهای هر طرف شرکت کننده پیش بینی شده است.

لاوروف در پایان گفت: با توجه به جایگاه این توافق از جمله تایید آن در عالی ترین سازمان بین المللی مسئول تامین صلح و امنیت جهانی (شورای امنیت سازمان ملل)، این تصور برای من دشوار است که چگونه می توان از نظر حقوقی از این توافق بین المللی خارج شد.

روسیه از برجام حمایت می کند و همانند سایر اعضای گروه 1+5 شامل آلمان، فرانسه، انگلیس و چین از آمریکا خواستار بازبینی مواضع ضدبرجامی شده است.

وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته نیز در گفت وگوی تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی با تاکید بر موضع مسکو در مورد برجام اعلام کرد که ایران کامل به تعهدات پایبند است و طرف های دیگر نیز باید توافق بین المللی را اجرا کنند.

پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و تیلرسون در خصوص وضعیت پیرامون برجام امضا شده در سال 2015 گفت وگو و مذاکره کردند.

لاوروف توجه طرف آمریکایی را به این واقعیت جلب کرد که تهران به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند است.

ایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 21 مهر 96، کد مطلب: 82694243، www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین