پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
شبکه راشادتودی و کانال پنجم تلویزیون روسیه از کشف انبار بزرگ تسلیحات داعش ساخت آمریکا و فلسطین اشغالی در شهر آزاد شده میادین سوریه خبر دادند.

شعارسال: این رسانه ها روز یکشنبه در گزارشی از شهر میادین در استان دیرالزور که دیروز کامل از اشغال داعش آزاد شد، اعلام کردند: انبار بزرگ تسلیحات و تجهیزات جنگی داعش با مارک آمریکایی و اسراییلی در یکی از نواحی میادین شناسایی شد.

سرهنگ رمی معوس از فرماندهان ارتش سوریه در میادین در باره تسلیحات این انبار بزرگ داعش که در آن انواع سلاح های سبک و سنگین و حتی نفربرهای زرهی نگهداری می شد، توضیح داد.

وی افزود: داعش در میادین چند انبار داشت که شامل هزاران قبضه تسلیحات و انواع مهمات آمریکایی، اسراییلی و برخی کشورهای غربی بود.

افزون بر این انبارها، گروه داعش در میادین کارگاه تولید سلاح ایجاد کرده بود.

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای ضربتی ارتش سوریه به فرماندهی ژنرال حسن سهیل، تروریست های داعشی را در میادین شکست سنگینی دادند و این شهر را کامل از کنترل داعش خارج کردند.

ژنرال ایگور کوناشنکوف گفت: آخرین مقاومت تروریست های داعشی هم در نواحی مرکزی و جنوبی میادین در هم شکسته شد و روز شنبه این شهر تحت کنترل کامل ارتش سوریه در آمد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان وی نوشت: داعش قوی ترین واحدهای خود را برای حفظ میادین در این شهر مستقر کرده بود.

وی افزود: قلع و قمع تروریست ها در میادین شرایط لازم را برای گسترش موفقیت های تاکتیکی ارتش سوریه فراهم کرده است.

مقام نظامی روس همچنین تاکید کرد: روسیه به پشتیبانی هوایی از ارتش سوریه در عملیات علیه گروههای تروریستی به ویژه داعش ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز اعلام کرده بود که 92 درصد مناطق سوریه از کنترل تروریست ها خارج شده است.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 23 مهر 1396 ، کدخبر: 82696418 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین