پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به اهمیت پیام کربلا گفت: حضور زائر در اربعین فهم پیام قیام امام حسین است و نباید در این سفر انتظار سفره های رنگین و غذای خوب داشت.

شعار سال: قاضی عسکر در همایش فعالان مراسم اربعین حسینی گفت: ظرفیت بسیار بزرگی برای کشور ما وجود دارد و آن ظرفیت زیارت است. اگر ما روی این مساله سرمایه گذاری نکنیم هزینه ها بی نتیجه خواهد ماند.

وی افزود: در کلمه زیارت دو نکته مهم وجود دارد یکی میل و دیگری عدول. به این معنا وقتی فردی به قصد زیارت سفر می کند تمام توجه اش به آن سمت است و به چیز دیگری توجه ندارد. لذا باید قصد زائر خدا باشد.

قاضی عسکر تاکید کرد: اما گاهی شنیده می شود که هدف زائر حاجت گیری است. در بحث هدف گذاری هم مساله مهمی وجود دارد اینکه آیا هدف از هزینه ها طی کردن چند کیلومتر راه است؟ در حالی که هدف آشنا شدن با دین و نجات بشریت است. در اربعین هم باید این هدف گذاری انجام شود.

وی افزود: در آداب زیارت بحث معرفت وجود دارد که روشن شود هدف از وجود امام نجات بشریت و روشن شدن مسیر است. بحث دوم موضوع اخلاص است. یعنی به خاطر خدا به زیارت برود. مساله سوم موضوع عشق و شوق است یعنی جاذبه امام حسین او را به خود بکشاند. بحث چهارم این است که محزون برود. آنجا جایی نیست که چند روز استراحت هم بکند. باید دلشکسته و غمگین به زیارت رفت تا صحنه هایی که در عاشورا رخ داد باید تمرین و تکرار شود.

وی ادامه داد: ما در پذیرایی هایمان اسراف می کنیم. اصلا قرار نبود این مساله رخ دهد. هدف از زیارت امام حسین جای سفره انداختن نیست، بلکه فهم پیام عاشورا است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 191173، www.mojnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین