پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
رئیس جمهور فرانسه گفت: به رئیس جمهور آمریکا گفتم شیوه مناسبی را در قبال ایران در پیش نگرفته است.

شعار سال: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی که از شبکه تلویزیونی دولتی ت اف یک پخش شد، در پاسخ به سوال داوید پوژاداس مجری این شبکه درباره امنیت در حوزه بین المللی و اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر تقابل مواضع اش درباره موضوع هسته ای ایران بیشتر به یک شریک متخاصم برای فرانسه تبدیل شده است تا شریک محکم گفت: آمریکا متحد ماست.

مکرون در ادامه این گفتگو گفت: ‌این شیوه مناسبی است، زیرا ترامپ، رئیس جمهور قدرت اول دنیاست.

وی گفت: باید در قبال ایران سخت گیرانه تر عمل کرد، چیزی که من به وی (ترامپ) گفتم و توضیح دادم که این شیوه خوب نیست. زیرا باید به کره شمالی نگاه کنیم. ما تمامی مذاکرات را با کره شمالی قطع کردیم. نتیجه چه شد. چند سال بعد از خواب بیدار شدیم و با کره شمالی ای روبرو شدیم که در مسیر دستیابی به سلاح هسته ای است.

وی افزود: درباره ایران ما از زمان توافقات سال ۲۰۱۵ فرآیندی را داریم که به ما اجازه می دهد این مسائل را در رابطه با این کشور بهتر هدایت کنیم؛ این کار بر پایه تحقیق و بازرسی مستند قرار دارد. من پنج شنبه آینده با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار دارم که در چارچوب کنترل فعالیت های هسته ای قرار دارد. و من خواستار آن هستم که در چارچوب این توافق با ایران باقی بمانیم. رئیس جمهور روحانی متعهد شده است و می خواهد به توافق وفادار بماند و اروپا و دیگر کشورهای مذاکره کننده به توافق پایبند می مانند. زیرا این گونه مسائل را بهتر می تواند کنترل کرد. زیرا هدف من برای هموطنانمان برقراری امنیت است.

مکرون در پاسخ به این سوال که آیا شما به تهران خواهید رفت؟ گفت: من در زمان مناسب به آنجا خواهم رفت برای اینکه همچنین این گفتگوی الزام آور را با ایران داشته باشم و البته می‌توانیم اختلاف هایی نیز داشته باشیم، اما نباید همه راه‌ها را ببندیم. و در این مورد آنچه من به وی (رئیس جمهور آمریکا) گفتم که نباید توافقنامه را پاره کرد و وی نیز در این زمینه مجوزی نداد و مسائل را به کنگره سپرد.

رئیس جمهور فرانسه درباره اینکه آیا ترامپ به حرف شما گوش داد؟ پاسخ داد: من چنین ادعایی ندارم. باید از خودش پرسید. اما من به وی گفتم که ما باید این گفتگوی الزام آور (با ایران) را داشته باشیم و به کنترل ایران ادامه دهیم. در عین حال درباره فعالیت‌های بالستیک، ایران را بیشتر پاسخگو کنیم. یعنی موشک‌هایی که ایران شلیک می‌کند و هسته‌ای نیست و همین طور درباره اقدامات ایران در منطقه.

وی افزود: زیرا من در فعالیت‌هایم در حوزه بین المللی و اروپا یک خط قرمز دارم و آن عبارت است است از منافع و دستاوردهای عمومی‌مان و در راس آن امنیت شهروندانمان؛ امنیت ما امروز در گرو وضعیت موجود در خاورمیانه و نزدیک و در آفریقا قرار دارد. و اگر ما در همه جا با یک رویکرد واقعی حضور نداشته باشیم و اگر ما توانایی و ظرفیت حرف زدن با تمام دنیا برای برقراری صلح را نداشته باشیم، خودمان را برای بدترین وضعیت‌ها در امروز و فردا مهیا می‌سازیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ابنا، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 727041، www. abna24.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین