پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
معاون ميراث فرهنگي گفت: «ما موافق تأمين امنيت مجلس هستيم اما مي‌توان از ديوارهاي پيش‌ساخته فلزي استفاده کرد. بايد اقدامات امنيتي انجام شود اما نبايد اين تأمين امنيت با زيرسؤال بردن زيرساخت‌هاي فرهنگي‌اجتماعي صورت گيرد.»

شعار سالمعاون ميراث فرهنگي گفت: «ما موافق تأمين امنيت مجلس هستيم اما مي‌توان از ديوارهاي پيش‌ساخته فلزي استفاده کرد. بايد اقدامات امنيتي انجام شود اما نبايد اين تأمين امنيت با زيرسؤال بردن زيرساخت‌هاي فرهنگي‌اجتماعي صورت گيرد.»

 محمدحسن طالبيان درباره آسيب رساندن به بافت‌ها و بناهاي تاريخي به‌بهانه توسعه زيرساخت‌هاي شهري گفت: «در چند سال گذشته به نسبت گذشته حفاظت از آثار تاريخي بيشتر شده است. در سال‌هاي قبل وزارت راه و شهرسازي و شهرداري‌ها در نقطه مقابل حفاظت از ميراث‌فرهنگي بودند، اما در سال‌هاي اخير شاهد هستيم که بسياري از نهادها به حفاظت از شهرها و بافت‌هاي تاريخي کمک مي‌کنند. ابزار سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري براي محافظت از بافت‌ها و بناهاي تاريخي و حرايم و عرصه‌هاي آن‌ها ابزار قانون و شکايت است.»
او با بيان اين‌که تمام دستگاه‌ها بايد ضوابط ميراثي را رعايت کنند، گفت: «براي حفاظت از بافت‌ها و بناهاي تاريخي از طريق پيگيري قانوني سه حوزه دخيل هستند، بخش اول مربوط به شکايت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري است، سپس قوه قضائيه حکم‌هاي مورد نياز را صادر کند و در نهايت نيروي انتظامي بايد بتواند جلوي تخريب و آسيب‌رساني به بافت‌هاي بناهاي تاريخي را بگيرد. البته شهرداري‌ها نيز بايد در اين مسائل همراه باشد. اگر کل اين فرآيند اتفاق بيفتد، کمتر شاهد تخريب و آسيب به بافت‌ها و ساختمان‌هاي تاريخي خواهيم بود.»
معاون ميراث‌فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري درباره ساخت‌وسازهاي کنار 15 اثر ثبت‌شده در فهرست ملي ميراث‌فرهنگي در ميدان بهارستان و کشيده شدن ديوارهاي آجري جديدي روبه‌روي درِ ساختمان مجلس شوراي اسلامي که قدمت آن به دوران مشروطه برمي‌گردد، گفت: «حساسيت جامعه نسبت به حفظ آثار و بافت‌هاي تاريخي بيشتر شده و اين نکته بسيار مثبتي است. همچنين بعد از حمله گروهک تروريستي داعش به ساختمان مجلس شوراي اسلامي، براي بالا بردن امنيت و حفاظت دست به اقداماتي زده شد، البته سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري درباره اين ديوار‌کشي شکايت کرد و به مدير پشتيباني مجلس نيز اطلاع داده شد. ما اعلام کرديم اگرچه که امنيت مجلس شوراي اسلامي بسيار مهم است اما نبايد به‌خاطر ايجاد امنيت زيرساخت‌هاي فرهنگي و اجتماعي شهر را زير سؤال ببريم، زيرا آن منطقه عرصه جهاني است.»
او تصريح کرد: « بازسازي مجلس قديم، با نظارت معاونت ميراث‌فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي انجام شد، در هر نوع تغييري که به مسائل ميراثي گره خورده است معاونت ميراث‌فرهنگي حضور دارد. در نتيجه بايد در اين مورد نيز که در عرصه تاريخي است با سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مشورت مي‌شد.»
او با بيان اين‌که سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پيشنهادهاي خود را اعلام کرد، گفت: «متوليان اين ديوارکشي به سازمان ميراث‌فرهنگي اعلام کرده بودند که عمليات ديوارکشي از جمعه متوقف شده است اما باخبر شديم که چند روز پيش دوباره اين ديوارکشي آغاز شده است. سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از طريق ابزارهاي قانوني که در دست دارد شکايت کرد. مجلس شوراي اسلامي نيز بايد بيشتر به اين مسئله توجه کند زيرا ميدان بهارستان منظر شهري است و حتما روش‌هاي ديگري براي تأمين امنيت مجلس وجود دارد. ما نيز تلاش مي‌کنيم که به تعامل و گفت‌وگو در اين‌باره دست پيدا کنيم.»
مجلس شوراي اسلامي و شهرداري بايد ناظر بر رعايت ضوابط ميراثي باشند
معاون ميراث‌فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري درباره ساختمان‌هاي بلندي که پشت مجلس شوراي اسلامي در دولت نهم و دهم ساخته شد گفت: «اين طرح جامع مجلس در آن زمان بود و ادامه داشت. بهارستان مرکز تاريخي است و کاملا واضح است که ارتفاع ساختمان‌ها نبايد از 12 متر تجاوز کند. اگر قرار است ساختماني بيش از ارتفاع مجاز ساخته شود بايد مجلس شوراي اسلامي و شهرداري از ساخته شدن آن جلوگيري کنند.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کدمطلب:120171018131721140، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
بنظر من هیچ ایرادی ندارد ، منطقه بهارستان کمی شلوغ و نا امن است بنابراین باید در جهت حفظ بناهای تاریخی اطراف آن محل میراث فرهنگی هشیارانه عکل کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین