پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۶۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
به دنبال انتشار خبر کشیدن دیوار یک مترو 20 سانتی در مقابل ساختمان تاریخی مجلس ملی توسط تیتر شهرکه باعث مخدوش شدن حریم این ساختمان و میدان بهارستان که به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده بود؛ شورای شهر به این اقدام مجلس واکنش نشان داد.
شعارسال: به دنبال انتشار خبر کشیدن دیوار یک مترو 20 سانتی در مقابل ساختمان تاریخی مجلس ملی توسط تیتر شهرکه باعث مخدوش شدن حریم این ساختمان و میدان بهارستان که به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده بود؛ شورای شهر به این اقدام مجلس واکنش نشان داد.

پنج شنبه هفته گذشته بود که مسئولان مجلس شورای اسلامی به بهانه حفاظت فیزیکی از مجموعه خود اقدام به کشیدن دیوار در مقابل بنای تاریخی مجلس ملی کرد که این کار با واکنش رسانه ها و حامیان میراث فرهنگی روبهرو شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر درباره این اقدام مجلس اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: مدیریت شهری هیچ تصمیمی برای دیوار کشی ساختمان تاریخی مجلس نداشته است و متاسفانه مجلس خودسرانه اقدام به این کار کرده است.

محمدجواد حق‌شناس با بیان اینکه مجلس در این زمینه کاری خودسرانه و تعجب برانگیز انجام داده است؛ افزود: در حالی این کار متاسفانه از سوی مجلس انجام شده است که حتی شهرداری منطقه نیز در جریان این موضوع قرار نگرفته است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران؛ مدیریت شهری اعم از شورای شهر تهران و شهرداری تهران به شدت با این موضوع مخالفند و قطعا دیوارکشی ساختمان تاریخی مجلس را پیگیری خواهند کرد.

حق شناس تاکید کرد: امیدواریم که سازمان میراث فرهنگی نیز در این زمینه ورود کند و از این اقدام عجیب مجلس شورای اسلامی جلوگیری کند.

به اعتقاد رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران؛ این اقدام مجلس منجر به ضرر شهروندان خواهد شد ضمن اینکه به زودی بازدید از این محل صورت خواهد گرفت و در صحن شورا تذکرات لازم داده خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیترشهر، تاریخ انتشار: 23 مهر 1396، کدخبر: 53604، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین