پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
در پی جنجال تصرف خیابان مردم توسط مجلس قانون گذار، اعضای شورای شهر بر آن شدند این مسئله را به طور جدی پیگیری کنند و در کمال تعجب عنوان شد که خیابانی که با نام مردم است با توافق شهردار سابق تهران بدون طی مراحل قانونی خریداری شده است.

شعارسال : در پی جنجال تصرف خیابان مردم توسط مجلس قانون گذار، اعضای شورای شهر بر آن شدند تا در جلسه ای که با ریاست مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد این مسئله را مطرح کنند. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با برخی تخلفات مجلس شورای اسلامی و تصرف خیابان مردم در مصاحبه ای عنوان کرد که در خصوص دیوارکشی، آقای لاریجانی به اعضای شورای شهر گفت که دیوار کشیده شده ارتفاع ندارد و کار کارشناسی توسط پدافند غیرعامل جهت مسائل امنیتی انجام و تلاش شده است که در زمینه مسائل میراث فرهنگی مشکلی ایجاد نکند. همچنین در رابطه با خیابان مردم، رئیس مجلس به ما خبر داد که پیرو طرح الحاق خیابان مردم به محوطه مجلس شورای اسلامی که با همراهی وزارت مسکن تهیه شده بود، این خیابان در دوره مدیریت شهری سابق توسط مجلس خریداری و پول آن به شهرداری پرداخت شده است.

با توجه به اینکه خرید و فروش خیابان باید با مصوبه شورای شهر و شورای عالی ترافیک صورت گیرد به سراغ محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و عضو دو دوره شورای شهر تهران رفتیم و در خصوص دریافت مجوزهای لازم در دوره شورا گذشته از او پرس و جو کردیم. سالاری در این باره به خبرنگار تیتر شهر گفت:  در جلسه امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ریاست محترم مجلس مباحث مختلفی مطرح شد؛ اما  بنده به عنوان مسئول کمیسیون مواردی که در سطح شهر تهران در میان شهروندان و سازمان های مردم نهاد بمورد تاکید بود را مطرح کردم.

وی ادامه داد:  از جمله مواردی که در این جلسه طرح شد، می توان به عدم رعایت اصول مربوط به قوانین میراثی میدان بهارستان، ایجاد موانع عمودی که برای افزایش امنیت مجلس ایجاد شده، همچنین تصرف خیابان مردم و مجموعه ساخت و سازهای اطراف مجلس اشاره کرد.

نماینده دوره چهارم و پنجم مردم تهران در شورای شهر افزود:  آقای لاریجانی در خصوص تصرف خیابان مردم عنوان کردند که در زمان آقای قالیباف این توافق انجام شده و این خیابان به محدوده مجلس اضافه شده است و هزینه آن نیز به شهرداری وقت پرداخت شده است.

سالاری تصریح کرد: استعلامی از شهرداری صورت گرفت و مشخص شد که اطلاعاتی در زمینه این توافق وجود ندارد و مجلس نیز رقمی در این زمینه پرداخت نکرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: از سوی دیگر مصوبه شورای ترافیک در گذشته نزدیک عنوان کرده بود که در این خیابان امکان تردد وسایل نقلیه وجود دارد؛ بر این اساس به نظر می آید بحثی با این ارگان نیز در این زمینه از سوی مجلس صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون مدارکی مبنی بر فروش این خیابان به دست ما نرسیده، گفت: آقای لاریجانی عنوان کرده اند که طرح ساخت و سازهای اطراف بهارستان به همراه خیابان مردم مورد تائید مدیریت شهری گذشته بوده است. این در صورتی است که ریاست محترم شورا از آقای وکیلی، عضو هیئت رئیسه درخواست کرده بودند که مدارک را ارائه کنند که تا کنون مدرکی ارائه نشده است.

سالاری در ادامه اذعان کرد:  از سوی دیگر در جلسه امروز درخواست کردیم که مجلس شورای اسلامی مدارک خود را ارائه کند بر این اساس بنا شد ریاست محترم مجلس توسط مسئولان اجرایی این مدارک را در اختیار شورای شهر قرار دهند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: در هر صورت این رخداد نیاز به مصوبه شورا و شورای عالی ترافیک دارد و اینکه آیا شخص شهردار میتواند توافق کرده و پول را دریافت کند جای سوال است. در هر صورت باید متن قرار داد در اختیار شورا قرار بگیرد تا بر اساس آن ببینیم که آیا قواعد فرادستی وجود داشته است یا خیر؟

وی در پایان تاکید کرد: اما در هر صورت این اقدامات مصوبه ای از سوی شورای چهارم و شورای پنجم نداشته است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تیتر شهر، تاریخ انتشار: 26مهر 1396، کدخبر: 53874 ، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین