پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اخبار شهرداری تهران در رسانه ملی پوشش داده می‌شود اما نه آنگونه‌ که مورد انتظار است.
شعارسال: علی اعطا در نشست خبری با اصحاب رسانه پس از پایان پانزدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران اظهار کرد: ارزیابی ما این نیست که شهردار تهران ممنوع التصویر شده، اما شورا به جد پیگیر این موضوع است و در صورت لزوم از آقای علی عسگری این قضیه را جویا می‌شویم.

وی در مورد نحوه پوشش احبار شورای شهر تهران توسط صدا و سیما نیز گفت: تمام بحث ما در سخنان رئیس شورای شهر بود که رویکرد رسانه ملی مانند ۱۴ سال پیش رویکردی حمایتی نسبت به شورا باشد.

دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور

اعطا در بخش دیگر سخنان خود از دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهوری در آینده نزدیک خبر داد.
وی در مورد دیدار اعضا با رهبری گفت: درخواست برای این دیدار داده شده و هاشمی، رئیس شورای شهر پیگیر این موضوع است و انشالله این دیدار نیز برگزار می‌شود.

تشکیل کمیته شفافیت و شهر هوشمند در شورای پنجم

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شعار ما شفافیت است، گفت: در راستای تحقق این شعار کمیته به این نام به ریاست بهاره اروین تشکیل شده است.

وی به بعد دیگر این کمیته یعنی شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌ها نشان داد استفاده از سیستم‌های هوشمند برای ارتباطاتی شهری بین شهروندان و مدیران شهری بسیار ثمربخش بوده و علاوه بر کاهش مراجعات و افزایش سرعت در کارها تا حد قابل توجه‌ای‌ اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.

بررسی گودهای ناایمن در دستورکار شورا

اعطا با بیان اینکه شورا روی موضوع گودهای ناایمن در تهران حساسیت خاصی دارد، گفت: کمیسیون مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران و شهرسازی در شورا در این خصوص تشکیل شده است.

به گفته وی، این گودهای ناایمن و رها شده یا مربوط به پروانه و یا دعوای حقوقی و مالی است و بعضا چراغ سبزی از سوی مدیریت شهری برای گودبرداری ارسال شده و وعده برای اعطای مجوز صادر شده اما فرایند لازم طی نشده و کار گودبرداری انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد گودهای ناایمن شناسایی شده در شهر تهران گفت: تعداد این گودها معلوم نیست و با همکاری معاون شهرسازی و معاون عمران شهرداری تهران این موضوع بررسی و به اطلاع عموم خواهد رسید.

اعطا خاطرنشان کرد: گود مجاور برج میلاد از قاعده بررسی و نظارت شورای شهر مستثنی نیست.

اعطا درباره دیوار کشی مقابل ساختمان قدیمی مجلس گفت: لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، گفته است که اقداماتی که انجام می‌شود در چهارچوب طرح توسعه است و مصوبه مراجع ذی صلاح را دارد.

وی به بیان اینکه اسناد دقیق موضوع به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: رئیس مجلس در این باره توضیح داد که در مجلس افرادی به عنوان مشاور پدافند غیرعامل فعالیت دارند که مسایل امنیتی با نظر آنها انجام می شود. موضوع دیوار کشی مقابل مجلس را باید چند وجهی ببینیم و تک بعدی نبینیم.

وی درباره مطرح شدن موضوع توقف خط هفت مترو به دلیل نا ایمن بودن، افزود: هنوز به جمع بندی که برای ایمن سازی خط به تعطیلی نیاز دارد، نرسیدند.

اعطا گفت: مشکلاتی در حوزه ایمنی خط وجود دارد اما اقدام بعدی هنوز ارزیابی نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در باره پرونده‌های شهرداری در دوره احمدی نژاد گفت: این موضوع مطرح شده اما هنوز در صحن اعلام نشده است.

اعطا در‌باره ساخت و ساز در پادگان صفر شش ارتش نیز گفت: براساس مصوبه کمیسیون ماده پنج، هفتاد درصد باید در اختیار شهر و سی درصد در اختیار ارتش برای ساخت و ساز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام سی درصد ساخت و ساز نمی‌شود، اظهار کرد: باید طرحی تهیه و به کمیسیون ماده ارائه و شورای عالی معماری آن را تصویب کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 30 مهرماه 96، کد خبر: 297486 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین