پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
با فرض وجود دانش مرتبط و سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر دارای سعه صدر و خردمند، همواره مسئله مهم این بوده است که چگونه از تحقیقات و دانش روز در سیاست‌گذاری و مدیریت اجرایی یک کشور می‌توان استفاده کرد؟

شعارسال: با فرض وجود دانش مرتبط و سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر دارای سعه صدر و خردمند، همواره مسئله مهم این بوده است که چگونه از تحقیقات و دانش روز در سیاست‌گذاری و مدیریت اجرایی یک کشور می‌توان استفاده کرد؟

سیاست‌پژوهی برای پاسخ به این پرسش مطرح می‌شود. اگر به صورت ساده تحقیق را جمع‌آوری و ارائه سیستماتیک اطلاعات بدانیم، سیاست‌پژوهی را نوع خاصی از تحقیق برای فراهم‌کردن توصیه‌های عملی و واقعی برای سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران می‌توان دانست. در همین راستا در کشور هم سال‌ها است فرهیختگان و پژوهشگران جامعه ایرانی در جستجوی آن هستند که یافته‌های دانش، به روز و اجرایی و امور اجرایی، علمی شوند. بدیهی است است که نمی‌توان انتظار داشت که هر اثر پژوهشی قابلیت اجرایی خوبی داشته باشد. صرف نظر از ضرورت انتخاب موضوعات مناسب برای دستگاه مدیریتی و حکمرانی کشور، برای پژوهش و استفاده صحیح از روش‌شناسی هر رشته تخصصی در تراز استاندارد‌های جهانی، یکی از موانع عمده نحوه ارائه نتایج یافته‌های آثار پژوهشی است.

یک اثر پژوهشی نمی‌تواند در فقط یک چارچوب متولد و تدوین شود و برای همه مخاطبین در جامعه به طور همسانی کارایی، قابلیت استفاده و بهره‌دهی باشد. یافته‌های پژوهشی که در اختیار تصمیم‌گیرندگان دستگاه حکومتی قرار می‌گیرد، در درجه اول باید برای آن‌ها نوشته شود و در نتیجه حتی الامکان از فضا و قیودات و امکانات نظام تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات مرتبط متاثر باشد. تولید چنین مکتوباتی به صورت قاعده‌مند در کشور ما کم‌سابقه بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اندیشکده تدبیر آب ایران، تاریخ انتشار: -، کدخبر: -: www.iwpri.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین