پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کمیسیون بهداشت به حذف تبصره (دو) ماده (چهار) قانون اصلاح بعضی از مواد قانون مربوط به مقررات امور پزشکی که مجوز تصدی مسئولیت فنی آزمایشگاهی تشخیص طبی را به دارندگان دکترای تک‌رشته‌ای اعطا می‌‎کرد،‌ رأی داد.

شعار سال: سیدمرتضی خاتمی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جزییات جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون را اعلام کرد.

وی در این باره گفت:‌لایحه موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان درباره همکاری در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری در کمیسیون مطرح و پس از بحث و بررسی به تصویب اکثریت اعضا رسید.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بحث و بررسی طرح استفساریه دریافت چهاردرصد (4%) حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور از واگذارنده به پیمانکار در جلسه امروز کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: رأی‌گیری درباره این استفساریه به جلسه فردا موکول شد.

بنابر این گزارش، موضوع استفساریه به شرح ذیل است:

در مواردی که کار از طریق پیمانکاران و حسب کار در کارگاه متعلق به واگذارنده کار (مالک اصلی کارگاه) انجام می‌پذیرد به استثنای کارگاه ساختمانی، چنانچه کمیته تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان اور، شغلی را سخت و زیان آور تشخیص دهد، پرداخت حق بیمه ناشی از سخت و زیان‌آور بودن کا رمطابق اصلاحیه تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی چهار درصد به عهده مالک کارگاه و واگذارکننده کار است یا پیمانکار؟

پاسخ: به عهده مالک کارگاه و واگذارنده کار است.

همچنین علیرضا قربانی نایب‌رئیس دیگر کمیسیون در گفت‌وگو با فارس از تصویبطرح حذف تبصره (دو) ماده (چهار) قانون اصلاح بعضی از مواد قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد.

بر اساس این تبصره که با رأی اعضای این کمیسیون حذف شد، دکترای تک‌رشته‌ای با شرایطی می‌توانند تصدی مسئولیت فنی آزمایشگاهی تشخیص طبی را بر عهده بگیرند، به این به معنای اعطای مجوز به غیر پزشک (فاقد مدرک طب عمومی) برای ورود به فعالیت تخصص بالینی پزشکی با گذراندن یک دوره بالینی است.

این تبصره با اعتراض بخشی از مختصصان از جمله اعتراض انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی، استعفای هیئت ممتحنه آسیب‌شناسی وزارت بهداشت، مخالفت معاون پژوهشی وزارتخانه و اعتراض شورای عالی نظام پزشکی مواجه شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 6 شهریور 96، کد مطلب: 13960606001683:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین